شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

فناوری> پگاه شفتی:

جدیدترین اختراع‌ها؛ داغ داغ

چویی، دربازکن هوشمند!

در خانه نشسته‌اید و پایتان را دراز کرده‌اید. ناگهان زنگ به صدا در می‌آید! چه کسی پشت در است؟

وای اصلاً حوصله‌ی مهمان ناخوانده ندارید!

حالا یک دربازکن هوشمند به نام «چویی»، این مشکل را برای شما حل کرده است. اگر جزء کسانی هستید که مهمان ناخوانده و مزاحم زیاد دارید، می‌توانید چهره‌ی کسانی را که آمدنشان به خانه منعی ندارد، به حافظه‌ی چویی بسپارید. هرکسی زنگ خانه را فشار دهد، چویی چهره‌ی او را اسکن می‌كند و با فهرست افراد مجاز تطبیق می‌دهد، اگر مهمان خارج از فهرست بود، چویی با یک پیغام از قبل ضبط شده به او اطلاع می‌دهد که فعلاً خبری از پذیرایی نیست و به او راه‌های دیگری به غیر از ورود به منزل پیشنهاد می‌دهد.

البته این‌که این پیغام تا چه حد مؤدبانه باشد، کاملاً به سلیقه و نظر کاربر مربوط است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۵۰

 

کفی باهوش

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که یخچال‌هایش مجهز به وای‌فای (اتصال بی‌سیم به اینترنت) هستند و مسواک‌هایش هم مجهز به بلوتوث!

در این دنیای فوق مدرن، حالا یک کفی کفش هوشمند به نام «لی‌چال» هم به بازار آمده که از طریق بلوتوث با گوشی هوشمند کاربر ارتباط می‌گیرد و همراه با کاربر طی طریق می‌کند. اگر جی‌پی‌اس این کفی باهوش را فعال کنید، او با لرزش (ویبره)، کاربر را از اشتباه در مسیر آگاه می‌کند. این کفی می‌داند شما کجا هستید و قرار است کجا بروید.

هم‌چنین این کفی با استفاده از «اپلیکیشن»‌های ورزشی روی گوشی هوشمند، می‌تواند تمرین‌های ورزشی کاربر را زیرنظر بگیرد و آن‌ها را آنالیز کند.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۵۰

 

لیتروی بی‌ادعا!

دوربینی که دنیای فناوری را به وجد آورده است «لیترو ایلوم» نام دارد. تا پیش از این همه‌ی دوربین‌ها تا قبل از برداشتن عکس هر چه هنر داشتند رو می‌کردند و بعد از برداشته‌شدن عکس دیگر همه‌چیز تمام بود و کار به نرم‌افزارهایی مثل فوتوشاپ می‌کشید. اما حالا این دوربین جدید، این قانون را تغییر داده، چرا که می‌تواند بعد از این‌که عکسش را گرفت دوباره روی عکس فوکوس کند و زاویه‌ی آن را تغییر دهد. با کیفیت پنج مگاپیکسل و یک نمایشگر بزرگ و لنزهایی که قدرت هشت برابر زوم دارند، این دوربین نسل جدیدی از دوربین‌های عکاسی است.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۵۰

 

پرینتر جیبی هم آمد!

در نگاه اول شبیه به جعبه‌ی جواهرات است و تقریباً به همان اندازه، اما کاربر شگفت‌زده می‌شود وقتی می‌بیند چه کارها که از دست این پرینتر فسقلی برنمی‌آید. تابه‌حال بیش‌تر پرینترهای قابل حمل مزیت چندانی نداشتند و فقط قابل حمل بودند، همین. اما حالا این پرینتر بدون هیچ سیم مزاحمی و از طریق ارتباط بلوتوث با گوشی یا کامپیوتر، روی کاغذی که کاربر زیرش گذاشته است می‌لغزد و هم‌زمان با لغزش با جوهر اطلاعات مورد نظر کاربر را (نوشته یا عکس) روی کاغذ منتقل می‌کند.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۵۰

 

گوشی میکروسکوپی

فهرست کارهایی که با یک گوشی آی‌فون نمی‌توان انجام داد حالا روزبه‌روز کوتاه‌تر می‌شود. میکروب «اسکوپ»، نام گجت تازه‌ای است که با اتصال به یک آیفون می‌تواند تبدیل به یک میکروسکوپ شود و سوژه را هشتصد‌بار بزرگ‌تر به‌کاربر نشان دهد. یعنی شما می‌توانید با كمك یک دستگاه آی‌فون و میکروب اسکوپ وابسته‌اش یک باکتری را ببینید.

هم‌چنین می‌توان با استفاده از فناوری ضبط حرکات آهسته یا اسلوموشن، از تحرکات میکروسکوپی یک باکتری فیلم‌برداری کرد. طرز کار با این دستگاه بسیار ساده است، فقط کافی ا‌ست سوژه‌ی مورد نظر را جلوی این دستگاه ثابت کنید و حرکاتش را تماشا کنید.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۵۰

 

ریش‌تراش لیزری

دنیای مد این روزها بدجوری با دنیای فناوری درآمیخته است. شرکت فیلیپس به‌تازگی ریش‌تراشی وارد بازار کرده، که می‌تواند به کمک لیزر زاویه‌هایی بسیار دقیق به ریش آقایان بدهد. حالا کاربر می‌تواند به کمک این ریش‌تراش و بدون خرج سرسام‌آور رفتن به آرایشگاه‌های گران‌قیمت، ریش خود را آن‌طور كه دلش می‌خواهد و با دقت یک آرایش‌گر حرفه‌ای اصلاح كند. این ریش‌تراش هم ضدآب است، هم قابل شارژ و بدون سیم و هم دارای یک نمایشگر ال‌ای‌دی!

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۵۰

کد خبر 265448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha