چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در دنیای علم خیلی وقت‌ها توضیحی برای بعضی مسائل پیدا نمی‌شود، چون علم هنوز نمی‌تواند آن‌ها را درک کند.

عجایب

در دنیای علم خیلی وقت‌ها توضیحی برای بعضی مسائل پیدا نمی‌شود، چون علم هنوز نمی‌تواند آن‌ها را درک کند. تعدادی از این مسائل غریب و عجیب در بدن انسان‌ها وجود دارد.

به عبارت دیگر، بعضی انسان‌ها هستند که ویژگی‌های عجیبی دارند. از نظر دانشمندان هم، این کارهای عجیب یا به عنوان بیماری در نظر گرفته می‌شوند یا کلاهبرداری و تقلبی هستند که البته در بعضی موارد این‌طور نیست. یا غیر قابل درک هستند. بیایید با هم به دنیای آدم‌های غریب و عجیب سری بزنیم.

یادتان باشد، هرگز سعی نکنید کارهایی که این افراد انجام می‌دهند را تکرار کنید، چون بسیار خطرناک هستند و حتماً آسیب خواهید دید.

میشل لوتیتوی ۶۲ ساله فرانسوی که شغلش مدت‌ها سرگرم کردن مردم است، برای خوردن چیزهای غیرقابل خوردن مشهور است. او را در فرانسه با نام «موسیو مانژه‌تو» یعنی آقای همه‌چیز‌خوار می‌شناسند.

برنامه‌هایی که او اجرا می‌کند، برنامه‌هایی هستند که برای انسان‌های معمولی بسیار خطرناک است و معمولاً شامل خوردن چیزهای خطرناکی مثل شیشه، فلز و پلاستیک می‌شود. او همین‌طور می‌تواند دوچرخه، تلویزیون و چیزهای دیگری را بخورد. او توانست یک هواپیما را هم در طول ۲ سال تکه‌تکه کند و بخورد.

آقای همه‌چیز‌خوار برخلاف انسان‌های عادی به خاطر این کارها مریض نمی‌شود. او در برنامه‌های عادی خود، به‌طور متوسط روزی، حدود یک کیلوگرم خرت و پرت می‌خورد. البته او هنگام خوردن غذاهای عجیبش مقدار زیادی آب هم می‌خورد.

پزشکان معتقدند او دستگاه گوارش منحصربفرد، با دیواره ضخیم و ز بسیار قوی‌تر از انسان‌های عادی دارد. اگر یک انسان عادی مثل من و شما بخواهیم مثل او چیزهای غیر عادی بخوریم، بلافاصله کارمان به بیمارستان خواهد کشید، چون بیش‌تر این چیزها، سمی هستند.

گوش‌های پرتوان
در هندوستان مردی به نام مانجیت سینگ می‌تواند با گوش‌هایش اجسام بسیار بزرگ مانند ماشین، اتوبوس یا یک هواپیمای کوچک را روی زمین بکشد. گوش‌های این آقای ۵۷ ساله که می‌توانند وزنه‌ای اندازه ۸۵ کیلوگرم را از روی زمین بلند کنند، توانسته‌اند برای او بیشتر از ۳۰ رکورد در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کنند.

او همین‌طور موهای بسیار قدرتمندی دارد. او در یکی از رکوردهایش، توانست یک هواپیمای کوچک به وزن ۸ تن یا ۸ هزار کیلوگرم را بکشد. گوش‌های او انعطاف‌پذیری خاصی دارند و می‌توان آنها را با گیره‌های محکمی به طناب بست. به او به خاطر این توانایی‌اش، «مرد آهنین» می‌گویند.

بچه‌های مغناطیسی
حالا می‌خواهیم به یکی از هیجان انگیز‌ترین پدیده‌ها بپردازیم که هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چطور اتفاق می‌افتد؛ توانایی بعضی از آدم ها در جذب مواد مختلف است.

آن‌ها عملا آهنربا هستند. این آدم‌ها هم دو دسته هستند، یک دسته از آنها فقط می‌توانند فلزات را به خود جذب کنند. از این دسته می‌توان به آقای لئو تو لین اهل مالزی اشاره کرد که می‌تواند اجسام فلزی تا وزن ۶۳کیلوگرم را به بدن خود جذب کند.

اما دسته دیگری هم وجود دارند که می‌توانند علاوه بر فلزات، اجسام دیگر مانند پلاستیک‌ها را هم جذب کنند.

نمونه این افراد خیلی زیاد است، اما یکی از مشهورترین آنها در کشور خودمان، پسری به نام متین است که در تبریز زندگی می‌کند و می‌تواند از سی‌دی و کنترل از راه دور تلویزیون تا قابلمه و بشقاب و چنگال را به بدن خود جذب کند. اگر شما هم از این توانایی‌های غریب و عجیب دارید، با دفتر مجله ما تماس بگیرید و به ما بگویید تا در شماره‌های آینده در موردتان بنویسیم.

منبع:همشهري بچه‌ها

کد خبر 278443

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha