مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کفش برای کودکانی که در فقر زندگی می‌کنند، یکی از مشکلات بسیار رو در روی آنهاست. مدت کوتاهی پس از آنکه کفشی برای کودکی خریده می‌شود، پای کودک آنقدر رشد می‌کند که دیگر در کفش جا نمی‌شود.

shoes

محصولی جدید به نام «کفشی که بزرگ می‌شود» (The Shoe That Grows) این مشکل را حل می‌کند. اندازه این کفش را با بزرگ شدن پای کودک می‌توان تغییر داد.

کفش به خصوص در مناطقی که دسترسی محدودی به مراقبت‌‌های بهداشتی وجود دارد، اهمیت زیادی دارد. راه رفتن با پاهای برهنه زخم‌ها و خراشیدگی‌هایی را به دنبال می‌آورد که عفونی می‌شود یا بیماری‌های منتقل‌شونده بوسیله خاک را به خود می‌گیرد.

در افرادی که در فقر زندگی می‌کنند، به دست آوردن کفش آسان نیست، چه رسد به اینکه کفش اندازه پاهای افراد باشد. کنتون لی، بنیانگذار یک خیریه برای فقرا به نام  Because International برای نخستین بار در نایروبی پایتخت کنیا در سال ۲۰۰۷ شاهد مستقیم این مشکل بود. لی می‌گوید کودکان کمسنی را می‌دید که کفش‌هایشان را خیلی کوچک بود یا خیلی بزرگ و پنجه پاهایشان از کفش‌های‌شان بیرون زده بود.

این تجربه به ایجاد «کفشی که بزرگ می‌شود»، انجامید. این کفش از یک کفی از لاستیک فشرده انعطاف‌پذیر و نوارهای چرمی قابل بلند و کوتاه کردن درست شده که در بالای پا و در عقب به دور پاشنه پیچیده می‌شوند.

اندازه این کفش را می‌تان در سه جا تنظیم کرد. نوارهای جلوی و عقب کفش طول آن را تغییر می‌دهند و کفی بر حسب نیاز کشیده می‌شود. نوار جلویی سوراخ‌هایی در طولش دارد و با یک نوار چسبنده که آن را ثابت می‌کند. و نوار عقبی هم با یک سگک تنظیم می‌شود. نوارهای کناره‌های پا هم با استفاده از دکمه‌های فشاری پهنای کفش را تنظیم می‌کنند.

این کفش در دو سایز موجود است، کوچک و بزرگ و گفته می‌شود که هر کدام‌شان برای پنج سال عمر کودک به ترتیب از مهد کودک تا کلاس چهارم و از کلاس پنجم تا کلاس نهم کافی هستند. این سازمان خیریه می‌گوید این کفش طوری طراحی شده است که محکم، ساده برای پاک کردن و آسان برای استفاده باشد. این کفش همچنین سبک است و می‌توان آن را کاملا فشرد بنابراین انتقال محموله‌های ان راحت می‌شود و می‌تواند شمار زیادی از این جفت کفش‌ها را در یک زمان تحویل داد.

نخستین نمونه این کفش در سال ۲۰۱۲ تولید شد و اولین محموله کامل طراحی نهایی ان سال گذشته توزیع شد. کمپین تامین مالی جمعی (crowdfunding) در حال حاضر در حال اجرا است تا محموله‌های بعدی این کفش‌ها هم تولید شود.

کد خبر 294124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha