چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

پگاه شفتی: وقتی اسم لوازم خانه به میان می‌آید حتماً قرار نیست، خانه‌ها را پر از میز و مبل و بوفه کنیم.

دوچرخه

گاهي يك خانه‌ي كم‌وسيله هم مي‌تواند براي اهالي آن خانه و يا حتي مهمان‌ها جذاب باشد، البته در اين مورد خاص، به‌شرطي كه اهالي خانه كاربران دنياي فناوري باشند و خانه‌هم به جاي مبل و ميز پر از ابزارك‌هاي هوشمند باشد:

دوچرخه

تشك گرم و نرم!

حالا مي‌توانيد تشك اتاق را هم به ليست دستگاه‌هايي ‌اضافه كنيد كه به واي‌فاي يا گوشي هوشمندتان متصل هستند. نام اين تشك، «لونا» (Luna) است و مي‌تواند با برنامه‌اي از پيش تعيين شده و دانستن زمان خواب، بستر كاربر را چندلحظه قبل از آن‌كه رويش بخوابد گرم كند. البته اگر كاربر مدل دونفره‌ي آن را انتخاب كند، مي‌تواند دو قسمت آن را با دو برنامه ي متفاوت هوشمند كند. اما وظيفه‌ي اصلي اين تشك آگاه بودن از وضعيت جسماني كاربر است: با كمك حس‌گرها، اين تشك ضربان قلب، تنفس و دماي بدن كاربر را اندازه مي‌گيرد تا اگر مشكلي پيش آمد، از طريق تلفن هوشمند ديگران را آگاه كند.

دوچرخه

گلدان هوشمند!

گلداني كه مثل يك طوطي سخن‌گو مي‌تواند كاربر را از وضعيت گياه آگاه كند. «پات‌پاروت» (Parrot Pot) و ميزان رطوبت خاك، مقدار كود، ميزان نور و اشعه‌اي كه به گياه مي‌تابد را به اطلاع او برساند. اين گلدان همه‌ي اين كارها را به كمك چند حسگر و يك اپليكيشن انجام مي‌دهد. در درون اين گلدان يك محفظه‌ي آب وجود دارد و هر وقت كه رطوبت خاك كم شود،‌ به‌طور خودكار از درون محفظه، گياه را آبياري مي‌كند.

دوچرخه

چشم  سينما!

اين چشم يك پا، مي‌تواند محيط اطراف يك تلويزيون را به شكل تصويري كه از تلويزيون پخش مي‌شود دربياورد. استفاده از اين فناوري هنگامي كه كاربر در حال ديدن يك فيلم حادثه‌اي يا در حال بازي‌ويديويي است، خيلي لذت‌بخش خواهد بود.

دوچرخه

واي فاي رسا

حتماً بارها پيش آمده كه هنگام كار با اينترنت در حال حركت بوده باشي و ناگهان در حساس‌ترين زمان، جريان اينترنت را از دست داده باشي. ما در خانه‌هايمان مودم‌هايي داريم كه برد محدودي دارند. گاهي مجبوريم ساعت‌ها در يك جاي خاص بنشينيم تا ارتباطمان را با واي فاي حفظ كنيم. اما «ايرو» (Eero) يك مودم منحصربه‌فرد است و مي‌تواند كاربر را مثلاً تا حياط پشتي خانه هم دنبال كند. اين در حالي ا‌ست كه اين دستگاه مي‌تواند سرعت مودم را چندبرابر كند و كاري كند كه كاربر بتواند هر ويديويي را در حال حركت، بدون افت سرعت تماشا كند.

دوچرخه

آشپز كوچولو!

چگونگي پختن گوشت، گاهي رمز موفقيت بسياري از آشپزهاست. اما بسياري از آن‌ها براي پختن گوشت از نوعي روش خلأ استفاده مي‌كنند كه البته دردسرهاي خودش را هم دارد. اما يك سرآشپز حرفه‌اي به نام «آنووا» (Anova) از دنياي فناوري به دنياي آشپزي وارد شده است. اين دستگاه در قابلمه نصب مي‌شود و كاربر فقط كافيست برنامه‌ي پخت را به آن بدهد و زمانش را تعيين كند. بعد از همه‌ي اين كارها كه با تماس انگشت بر روي نمايشگر لمسي آن انجام مي‌شود، تنها كاري كه كاربر انجام مي‌دهد خوردن غذاست.

کد خبر 294326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha