گروه اجتماعی: اجرای طرح‌ امنیت اجتماعی در سال 86 منجر به رعایت قوانین و کاهش جرائم نسبت به عنف، کاهش دورقمی نرخ قتل، کاهش سرقت اتومبیل و موتورسیکلت و سرقت بانک شده است.

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر ضمن اعلام این خبر در نشستی که به مناسبت برگزاری هفته دولت در موسسه مطبوعاتی ایران برگزار شد، گفت: در نظرسنجی‌‌ای که تیرماه توسط نیروی انتظامی از مردم به عمل آمد مهمترین بخشی که مورد تقدیر مردم قرار گرفته برخورد با معتادان است که در کنار آن به مواردی مانند ترویج بحث‌های اخلاقی و آموزش و هشدار اشاره شده است.

وی افزود: بخش مبارزه با مواد مخدر از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین بحث‌های اجتماعی است و نیاز به کار فراوان دارد به گونه‌ای که در سراسر دنیا آمار بازگشت معتادان به 88 درصد می‌رسد و ما با تلاش‌هایی که می‌کنیم شاید بتوانیم این آمار را قدری پایین‌تر بیاوریم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت : نگاه جوامع بین‌المللی به ایران تغییر کرده و ایران را به عنوان اولین جایگاه  در مبارزه با مواد مخدر بر شمرده‌اند و در حال حاضر به صراحت می‌توان گفت که 93 درصد از مواد افیونی قاچاق در ایران کشف می‌شود.

وی همچنین گفت: در آمار کشفیات در 5 ماهه اول سال شاهد یک رکورد تاریخی بوده‌ایم، مبارزه بسیار اثربخش‌تر شده و تقاضا برای مواد مخدر هم تحت تاثیر قرار گرفته وپایین آمده است.

احمدی مقدم همچنین گفت: درمان جایگزین هروئین را با متادون آغاز کرده‌ایم و از سال آینده شربت جایگزین تریاک بین معتادان مبتلا به تریاک که اکثراً دارای سنین بالا و مصرف سنتی هستند، توزیع خواهد شد.

وی همچنین در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با کشت الیفرا اظهار داشت: این نوع کشت که به منظور مصرف دارویی آغاز خواهد شد، مراحل تحقیقاتی خود را شروع کرده و به دلیل خودکفا شدن از وارداتcps بین 3 تا 5 سال دیگر به مراحل بهره‌برداری نزدیک خواهدشد.

احمدی مقدم علت کشت الیفرا را این‌گونه توضیح داد: به علت این که بسیاری از مواد مخدری که در کشور کشف می‌شود قابلیت استفاده در مصارف دارویی را ندارد و به دلیل بی‌نیاز شدن از واردات کشور ما باید هرچه زودتر این کشت را به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 30016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز