سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، در بیان الگوی پوشش مناسب گفت: لباسی که شرع در اسلام به آن اشاره کرده، بهترین الگوی پوشش است، اما آنچه پلیس با آن برخورد می‌کند، شلوار و مانتوهای تنگ، کوتاه، بازبودن یقه مانتو، شال‌های نازک و باریک وآرایش‌های نامتعارف است.

سردار روزبهانی که در نمایشگاه نیروی انتظامی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، مانتوهای بلند، اما تنگ و چاک‌دار از بغل و جلو را «مد جدید برخی خانم‌ها» خواند و تأکید کرد: این قبیل مانتوها هم قطعا مصداق برخورد خواهند بود؛ مانتو باید هم بلند باشد و هم برجستگی بدن را پنهان کند.

به اعتقاد رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا، با تداوم اجرای طرح امنیت در حال حاضر همه می‌دانند که چه لباسی باید بپوشند و چه نپوشند که پلیس برخورد نکند.

وی در تعریف جرم مشهود از نظر پلیس گفت: رفتار غیرمتعارفی که جامعه آن را نمی‌پسندد، جلب توجه می‌کند؛ یک جور که خیلی وقت‌ها حتی مردم هم تذکر می‌دهند و این، شامل زن و شوهرها هم می‌شود.

سردار احمد روزبهانی، درخصوص برخورد پلیس با دختران و پسرانی که در خیابان با هم قدم می‌زنند، گفت: این نیست که اگر شما با خواهر یا همسرتان بیرون بروید، پلیس درخواست ارائه شناسنامه کند؛ چون نمی‌خواهیم این گونه ایجاد ناامنی کنیم.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، همچنین در تشریح برخی جزئیات در این رابطه اعلام کرد: برخی مواقع، فرد طوری خود را درست می‌کند که سازماندهی شده است؛ چون می‌داند پلیس حتما به او تذکر می‌دهد و به این ترتیب زمانی که به او گفته می‌شود، «خانم، لباس شما نامناسب است» شروع به داد و فریاد می‌کند و این در حالی است که همزمان با سر و صدای به راه افتاده، افرادی که از قبل هماهنگ شده‌اند با گوشی‌های تلفن‌های همراه، اقدام به تهیه فیلم به‌عنوان برخورد خشن پلیس می‌کنند.

بر این اساس سردار روزبهانی از افراد خواست که به تذکرات پلیس توجه کنند، چون اگر کسی با بی‌توجهی، پرخاش کند، حتما با وی برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی همچنین با اشاره به طرح‌های پاییزی و زمستانی پلیس اعلام کرد: از آنجا که در این فصل‌ها اسکی نیز جریان دارد، در مناطق مربوطه حضور داریم و این حضور نه فقط برای ایجاد امنیت اخلاقی، بلکه به خاطر برقراری امنیت است.

تمرکز روی پیست‌های اسکی

جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز اعلام کرد: طرح افزایش امنیت اجتماعی ناجا در فصول سرد سال در پیست‌های اسکی متمرکز خواهد شد.

سردار حسین ذوالفقاری که در جمع خبرنگاران و در ستاد فرماندهی انتظامی استان تهران سخن می‌گفت، اظهار داشت: طرح‌هایی که ناجا درخصوص افزایش امنیت اجتماعی اجرا می‌کند زمان دار نیست و ادامه دار خواهد بود.

این مقام ناجا گفت: نیروی انتظامی با به‌کار‌گیری نیروهای ویژه‌ای سعی در شناسایی نقاط ضعف و قوت طرح‌هایی که اجرا می‌کند قصد دارد تا از این طریق بتواند میزان تأثیرگذاری و هزینه‌ای که داشت را برآورد کرده و راهبرد طرح‌های آینده را بر اساس آن متمرکز کند.

سردار ذوالفقاری همچنین در رابطه با وضعیت مناطق مرزی کشور گفت: ما از سال گذشته نیروهای پاسگاهی خود را در مرزها افزایش داده‌ایم.

وی ادامه داد: افزایش پاسگاه‌های مرزی در مناطق مرزی شمال غرب کشور شدت بیشتری داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه اعتبارات مرزی از سال 85 در اختیار وزارت کشور قرار گرفته است با تخصیص هر چه سریعتر این اعتبارات بتوان نسبت به تجهیز و راه اندازی پاسگاه‌های جدید اقدام کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هنوز پلیس اقتصادی در کشور ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: ایجاد این پلیس در دستور کار نیروی انتظامی است اما زمان لازم برای آن طی خواهد شد.

کد خبر 34744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز