عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان این‌که گاهی برای جمع کردن رأی، اقدامات ‌ناجا را در برقراری امنیت زیرسؤال می‌برند، از این اقدام انتقاد کرد.

به گزارش فارس، محسن اسماعیلی در همایش ملی کنترل جرایم خشونت بار، نقش سازمان‌ها و نهادها که از سوی پلیس آگاهی برگزار شده بود، افزود: ‌گاهی مسائل انتخاباتی بر مسائل تأمین امنیت تأثیرگذار می‌شود به‌طوری که در صحبت‌ها برای جمع کردن رأی، اقدامات نیروی انتظامی در برقراری امنیت را زیر سؤال می‌برند.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با عوامل ناامنی در اجتماع گفت: باید با افرادی که قانون را زیر پا گذاشته و اقدامات مجرمانه انجام می‌دهند، برخورد قاطع شود و هر زمان که در برخورد با این افراد کوتاهی کنیم یعنی به وظیفه خودمان عمل نکرد‌ه‌ایم.

مهر نیز به نقل از عضو حقوقدان شورای نگهبان گزارش داد: لازم است قانون، حرمت و جرم عقوبت داشته باشد و مجرم بداند از دست قانون گریزی نیست.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: کنترل جرایم نیازمند عزم حاکمیت و کمک مردم است و همچنین در این راه باید نظارت سنتی نیز تقویت شود.

وی افزود: برای کنترل جرایم خشونت‌بار، دانش و تجربه بشری نشان داده است که نفی نگاه تبعیض‌آمیز، اجتناب از برخوردهای مقطعی و قاطعیت در مجازات، در کنترل جرایم مؤثر است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه باید گردن مجرمین را شکست، گفت: اگر در برخورد با این افراد کوتاه بیاییم به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم.

کد خبر 40705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز