سخنگوی دولت گفت: نباید با ادبیاتی که با متخلفان صحبت می‌کنند، مردم را مخاطب قرار داد و این گونه ادبیات باید اصلاح شود. متخلف با مردم تفاوت دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامحسین الهام با بیان مطلب فوق اعلام کرد که دولت مخالف برخی برخوردها در قالب طرح امنیت اجتماعی است.

وی گفت: این نکته روشن است که دولت مخالف این گونه برخوردها با مردم، خصوصا جوانان است و هیچ‌گونه تغییری در نگاه و سیاست رئیس‌جمهور به وجود نیامده است.

وی درپاسخ به اینکه ممکن است مردم برخوردهایی را که بعضا صورت می‌گیرد از ناحیه دولت بدانند و فکر کنند دولت متصدی این‌گونه برخوردهاست، گفت: نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری‌ها و تخلفات، به‌عنوان ضابط قضائی انجام وظیفه می‌کند و وقتی که ضابط قضائی می‌شود ارتباطی با دولت ندارد ؛ چرا که ضابط قضائی زیر نظر قوه قضائیه کار می‌کند و از نظر برخورد، تعیین حدود کار و تشخیص مصادیق مجرمانه همه‌ تابع قانون و نظارت قضائی است؛ از این‌رو شکل رفتاری که پلیس دارد و موضوع و محتوایی که به‌عنوان ضابط قضائی انجام می‌دهد، زیر نظر قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: ما نباید با ادبیاتی که با متخلفان صحبت می‌شود مردم را مخاطب قرار دهیم و این امر باید اصلاح شود. به هر حال در جامعه ممکن است عده قلیل، محدود و معدودی، هنجار شکن وجود داشته باشد، ولی اینها که همه مردم نیستند و باید حساب مردم را از این گونه افراد متفاوت دانست. همچنین نحوه گفت‌وگو با مردم و صحبت‌کردن با آنها را باید تغییر داد و اصلاح کرد.

الهام با بیان اینکه دیدگاه دولت نسبت به مسائل فرهنگی روشن است، افزود: هیچ کس در پایبندی رئیس‌جمهوری به موازین شرع تردیدی ندارد و رئیس‌جمهوری و دولت بر رعایت این موازین تأکید دارند البته تعیین موارد و مصادیق غیرشرعی با علماست، ولی این‌گونه برخوردها را دولت قبول ندارد و سیاستش در امور فرهنگی مشخص و روشن است.

کد خبر 39152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز