همشهری‌انلاین: بیل فون ایزولد ،فعال بین المللی و کارشناس سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر، گزارش سازمان ملل متحد را درباره جنایت های رژیم صهیونیستی درغزه، مستدل و قوی ارزیابی کرد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، بیل فون ایزولد از کارشناسان ارشد سازمان دیده‌بان حقوق بشر در مسائل شمال آفریقا و غرب آسیا در گفت‌وگو با این شبکه گفت:« گزارش کمیسیون تحقیق و تفحص سازمان ملل متحد درباره جنگ غزه بسیار مهم است. جزئیات این گزارش را که منتشر شده است باید مطالعه کرد ،نه این‌که به سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گوش کرد که این گزارش را محکوم کرده است. این گزارش ازنظر شواهد و مدارک موجود در آن بسیار قوی است. تعداد مواد بررسی و مستند شده دراین گزارش بسیار قابل توجه است. این شواهد و مدارک، موید نتیجه گیری‌های این گزارش است.

او افزود: باوجود تلاش‌های اسرائیل برای لاپوشانی جنایت‌هایی که مرتکب شده و مصداق جنایت جنگی است، در این گزارش همه توجیهات اسرائیل بررسی شده و نشان داده شده است که این توجیهات ارزشی ندارد. این گزارش بسیار منصفانه و مستدل است.
باید دید پس از انتشار این گزارش چه اقدام‌هايي انجام خواهد شد.

كارشناس ديده‌بان حقوق بشر تاكيد كرد:باید به خاطر داشت که پس از بررسی اقدام‌هاي اسرائیل در جنگ اواخر سال 2008 و اوایل 2009  که اسرائیل از آن با نام سرب گداخته یاد می‌کند ، فقط چند نظامی دون‌پایه اسرائیلی تحت پیگرد قرار گرفتند. این درحالی است که در جنگ مذکور، صدها غیرنظامی کشته شدند و خانه‌های غیرنظامیان در غزه تخریب شد. طولانی ترین دوره حبس برای نظامیان اسرائیلی در آن زمان، هفت و نیم ماه بود و جرم این نظامی اسرائیلی نیز سرقت یک کارت اعتباری بود! واقعیت این است که نظامیان اسرائیلی با مصونیت هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند.

او افزود: گزارش اخیر سازمان ملل متحد نیز نمی‌تواند این وضع را تغییر بدهد. سوال جدی مطرح پس از انتشار این گزارش آن است که جامعه بین‌المللی درخصوص این گزارش چه کاری انجام خواهد داد و تا چه اندازه این گزارش را پیگیری خواهد کرد و نيز دیوان بین‌المللی کیفری که به صورت مستمر اقدامات اسرائیل و شهرک سازی‌های آن را بررسی کرده است، در این زمینه چه کاری انجام خواهد داد.

کد خبر 298899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha