گروه اجتماعی: وزارت رفاه و تامین اجتماعی نحوه اجرای بیمه مکمل بازنشستگان و مستمری‌بگیران، از کارافتادگان و بازماندگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را اعلام کرد.

سرپرست اداره‌کل دفتر برنامه‌ریزی بیمه‌های اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی درباره نحوه محاسبه بیمه‌مکمل در سازمان تامین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد، گفت: پنج درصد از فرانشیز 10 درصد که بیمار باید بپردازد از محل صندوق بیمه مکمل پرداخت می‌شود، به طوری که بیمار صرفا جهت فرانشیز هزینه‌های درمانی پنج درصد کل هزینه‌ها را بر اساس تعرفه‌های مصوبه دولتی پرداخت می‌کند.

صمدالله فیروزی با اشاره به نحوه محاسبه بیمه مکمل در بیمارستان‌های خصوصی طرف قرارداد، اظهار کرد: 90درصد مابه‌التفاوت تعرفه‌های مصوبه هیأت دولت در بخش خصوصی و دولتی شامل هتلینگ، آزمایشگاه، رادیولوژی، شش درصد خدمات پرستاری و سایر خدماتی که تعرفه مصوبه هیأت دولت را دارند، از محل صندوق بیمه‌ای مکمل قابل پرداخت هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: درباره اعمال جراحی عادی و درمان‌های بستری علاوه بر پرداخت 90 درصد هزینه درمان بر اساس تعرفه مصوب دولتی از محل اعتبارات جاری، 2/1 برابر آن از محل اعتبارات بیمه مکمل پرداخت می‌شود.

فیروزی پیرامون خدمات فوق تخصصی توضیح داد: بر اساس لیست تنظیمی علاوه بر پرداخت 90 درصد هزینه درمان بر اساس تعرفه مصوب دولتی از محل اعتبارات جاری، 5/1 برابر آن از محل اعتبارات بیمه مکمل پرداخت می‌شود.

وی افزود: سازمان بازنشستگی کشوری به منظور اجرای بیمه درمان مکمل، با شرکت آتیه‌سازان حافظ وابسته به سازمان بیمه خدمات درمانی، قراردادی به مبلغ 78 میلیارد تومان منعقد کرده است و در صورت کسر یک درصد از حقوق بازنشستگان می‌توانند، از خدمات بیمه مکمل بهره‌مند شوند.

کد خبر 29835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز