با پایان یافتن مراحل پرداخت وام ضروری بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در سال 86، مبلغ وام در اختیار متقاضیان استان تهران قرار گرفت، این وام پایان مهر‌ به حساب واجدان شرایط استان‌ها نیز واریز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشور گفت: در سال‌جاری و با توجه به 2 برابر شدن مبلغ وام، حدود 42 هزار نفر از مشترکان صندوق از وامی به مبلغ حداقل 500 هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان برخوردار شدند که تعداد استفاده‌کنندگان از این وام نسبت به دوره‌های قبل 100 درصد افزایش داشته است.

حسن مسافری تصریح کرد: پرداخت وام امسال برخلاف سال‌های گذشته به صورت مکانیزه انجام شد و در زمان ثبت‌نام، اطلاعات مربوط به شماره حساب افراد نیز جمع‌آوری شد.

به این ترتیب مبلغ وام بدون مراجعه افراد به حساب‌ آن‌‌ها واریز و همچنین از طریق پیام کوتاه به اطلاع افراد رسانده می‌شود.

وی افزود: از  افرادی که برای درخواست وام ثبت نام کرده، اما پیامی در این خصوص دریافت نکرده‌اند، تقاضا می‌شود از مراجعه به سازمان خودداری کنند، چرا که وام با توجه به اعتبار موجود، شرایط افراد، تعداد افراد تحت تکفل، حقوق بازنشستگی، سن و سال‌های بازنشستگی توزیع شده است.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: کسر اقساط مربوط به این وام از اول آذر 86 با نرخ کارمزد 10 درصد شروع و در 36 قسط ادامه خواهد داشت.

مسافری خاطرنشان کرد: پرداخت وام ضروری در سال‌های گذشته با کمک کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور انجام می‌شد که مشترکان صندوق می‌توانستند با مراجعه به کانون‌های خود و با دریافت فرم مربوط برای دریافت وام درخواست دهند.

در این روش که به شیوه سنتی انجام می‌شود، مراحل پرداخت وام تا اسفند‌ هر سال نیز ادامه پیدا می‌کرد اما در روش جدید که به صورت مکانیزه و از طریق سایت سازمان انجام شد پرداخت وام در این ماه به پایان می‌رسد.

کد خبر 33504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز