همشهری آنلاین: نخستین نشست از سلسله نشست‌های «گفتمان ضرب اصول» با موضوع «بررسی عملکرد ۱۵ ساله خانه موسیقی» ساعت ۱۹ روز ۳ خرداد و با حضور محمدسعید شریفیان، کامبیز روشن روان و ساسان فاطمی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سلسله نشست های «گفتمان ضرب اصول» این نشست ها به منظور بررسی مسائل فراگیر جامعه موسیقی است و در اولین نشست محمدسعید شریفیان و کامبیز روشن روان آهنگساز و موسیقی دان و دکتر ساسان فاطمی کارشناس ارشد انتوموزیکولوژی وعضو هیئت علمی موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و منتقدان خانه موسیقی به موضوع «بررسی عملکرد 15 ساله خانه موسیقی» می پردازند.

بر اساس این گزارش به دلیل وجود برخی حساسیت ها نسبت به عملکرد نهاد خانه موسیقی و همچنین پرهیز از هر گونه تنش، و به منظور ایجاد فضایی باز برای شنیده شدن نقدهای پنهان جامعه موسیقی، در جلسه اول«گفتمان ضرب اصول» منتقدان خانه موسیقی مطالب را ارائه خواهند کرد.

جلسه دوم سلسله نشست های«گفتمان ضرب اصول» به دست اندرکاران خانه موسیقی اختصاص یافته تا در مورد مسائل و نقدهای مطرح شده در جلسه اول پاسخ بگویند و این فرصت برابر در اختیار آنها نیز قرار خواهد گرفت. همچنین بخشی از این نشست ها به سئوالات و مطالب حاضران در سالن اختصاص پیدا خواهد کرد تا فضایی برای ایجاد گفتمان پیرامون مسائل فراگیر جامعه موسیقی به وجود آید. برنامه های آتی سلسله نشست های«گفتمان ضرب اصول» به موضوعاتی چون«موسیقی در رسانه ملی»، «کپی رایت»، «لغو کنسرت ها» و ... اختصاص دارد؛

اهمیت خانه موسیقی به عنوان تنها نهاد رسمی صنف موسیقی برای پرداختن به مشکلات عدیده جامعه موسیقی باعث شد تا بحث«بررسی عملکرد 15 ساله خانه موسیقی» به عنوان اولین اولویت برگزاری این نشست ها انتخاب شود.

اولین نشست «گفتمان ضرب اصول» یکشنبه 3 خرداد از ساعت 19 در فرهنگسرای ارسباران آغاز خواهد شد و علاقمندان براي حضور در اين برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره هاي 20-22872818 تماس بگیرند.

کد خبر 295567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha