چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: هیئت مدیره خانه موسیقی در جلسه روز یکشنبه،7 آبان، اعلام کرد از سال 92 حق عضویت‌ از 20 هزار تومان در سال به 50 هزار تومان افزایش یابد و اعضای خانه تا پایان پاییز فرصت دارند حق عضویت خود را پرداخت نمایند در غیر این صورت عضویت آنها لغو می‌شود.

به گزارش  همشهری‌آنلاین به نقل از سایت خانه موسیقی، در این جلسه در خصوص برگزاری جشنواره تخصصی موسیقی مقرر شد کانون نوازندگان ایرانی تیم اجرایی جشنواره را در جلسه آینده معرفی کند تا هیئت مدیره در این باره تصمیم گیری نهایی کند.

همچنین در این جلسه با توجه به تنگنای مالی خانه در باره حق عضویت سالیانه اعضا بحث و تبادل نظر شد و در نهایت مقرر گردید از ابتدای سال 92 حق عضویت از 20 هزار تومان به 50 هزار تومان افزایش یابد و اعلام شد اعضای بیمه شده تا پایان فصل پاییز سال جاری فرصت دارند تا حق عضویت خود را پرداخت نمایند در غیر این صورت بیمه آنها لغو می گردد.

به گزارش همشهری‌آنلاین این تصمیم خانه موسیقی در حالی صورت گرفته است که برابر  بند یک از ماده 17 اساسنامه خانه موسیقی  و در فصل شرح وظایف مجمع عمومی ،هئیت مدیره به تنهایی نمی‌تواند درباره افزایش حق عضویت تصمیم گیری کند و این تصمیم،بلکه تنها می تواند میزان آن را تعیین کند (برابر بند ٢٣ از ماده ٢٠) و سپس ،باید ابتدا به صورت پیشنهاد در دستور جلسه مجمع‌عمومی عادی که به بحث بودجه و افزایش حق عضویت می‌پردازد ،قرار بگیرد و بعد از تصویب در مجمع‌ عمومی اجرایی شود.

از جمله مشکلات مزمن و سابقه‌دار خانه موسیقی فقدان ساز و کاری مشخص برای دریافت حق‌عضویت از اعضاء بوده است.

برابر آماری که مدیرعامل خانه موسیقی ارائه داده است، 11 هزار تن عضو خانه موسیقی هستند و از این تعداد بیش از نیمی بیمه شده‌اند، اما خانه موسیقی هنوز نتوانسته به گونه‌ای مدیریت کند که بتواند  حق  عضویت سالانه حتی نیمی از اعضای خود را محقق سازد. این در حالی است که  هر فرد بابت بیمه‌ای که با وساطت و معرفی خانه موسیقی صورت می‌گیرد، نزدیک به 400 هزار تومان صرفه‌جویی سالانه در حق بیمه‌اش صورت می‌گیرد.

هیئت مدیره خانه موسیقی در یکی، دو سال اخیر تصمیماتی گرفته است که با اساسنامه خانه موسیقی مغایرت دارد. از جمله این تصمیمات تعلیق هیئت مدیره کانون سازندگان ساز خانه موسیقی است.

moreتعلیق فعالیت هیئت مدیره  کانون سازسازان خانه موسیقی غیرقانونی است

کد خبر 189551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز