دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانه موسیقی در حرکتی نمادین برای حسین دهلوی و ابراهیم قنبری مهر،دو استاد نامدار موسیقی نهالی غرس کرد.

حسین دهلوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنادر ابتدای این مراسم که عصر 20 اسفند ماه  در خانه موسیقی برگزار شد، حمیدرضا نوربخش پس از قدردانی از شهردار تهران که به همت او مالکیت خانه موسیقی در اختیارشان قرار گرفته است، ادامه داد: از اعضای خانه موسیقی تشکر می‌کنم که هرماه در خانه خودتان دور هم با شور و اشتیاق جمع می‌شوید.

او با اشاره به هفته درختکاری ادامه داد: هیات مدیره خانه موسیقی تصمیم گرفت که به این مناسبت به نام دو بزرگ موسیقی ایران دو نهال در خانه موسیقی بکارد.

مدیرعامل خانه موسیقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از این هنرمندان استاد حسین دهلوی است که فکر می‌کنم هرکس با موسیقی ایران مانوس باشد، دهلوی را بشناسد. او برای موسیقی ایران زحمت کشیده و یک آهنگساز توانا، معلم و رهبر ارکستر خوب است.

نوربخش افزود: یکی دیگر از شخصیت‌هایی که قصد داریم برای او نهال بکاریم، ابراهیم قنبری‌مهر است که یک چهره جهانی در عرصه ساخت ساز محسوب می‌شود و نوازندگان بین‌المللی افتخار می‌کنند که با ساز قنبری‌مهر می‌نوازند.

در ادامه این مراسم، مهین زندیه به عنوان فعال محیط زیست سخنرانی کرد.

او گفت: صحبت در مقابل اساتید موسیقی برایم سخت است اما خوشحالم که اهالی خانه موسیقی نگاه خوبی به محیط زیست و طبیعت دارند.

این فعال محیط زیست همچنین اظهار کرد: در مورد مسائل محیط زیست باید جهانی فکر کرد اما منطقه‌ای و محلی عمل کرد.

زندیه معتقد است: 50 سال پیش کره زمین، جوابگوی میهمانانش که ما باشیم بود اما با این رشد جمعیت، حدود یک و نیم کره زمین دیگر نیاز داریم تا جوابگوی جمعیت باشد بنابراین تا زمان نوادگان ما، سه برابر زمین دیگر نیاز است چراکه انسان‌ها با شتاب در حال تخریب محیط زیست هستند.

وی تصریح کرد: ما آخرین نسلی هستیم که می‌توانیم به داد کره زمین برسیم و هرقدم کوچکی می‌تواند در این راستا تاثیرگذار باشد.

این فعال محیط‌ زیست در پایان سخنانش از اقدام خانه موسیقی بابت کاشت نهال قدردانی کرد و گفت: امیدوارم خانه موسیقی این طرح را جدی بگیرد.

علی دولو که از اعضای خانه‌ی موسیقی است، دقایقی درباره‌ی کپی رایت در ایران صحبت کرد و گفت: خانه‌ی موسیقی با همکاری پلیس از این پس به شدت با متخلفان قاچاق سی‌دی برخورد می‌کند.

سپس اعضای خانه موسیقی با همراهی حمید استیلی فوتبالیست به حیاط این خانه رفتند و در حضور حسین دهلوی و همسر ابراهیم قنبری‌مهر دو نهال کاشتند.

به گزارش ایسنا، بخش دیگری از این مراسم به اجرای موسیقی اختصاص داشت که قسمتی از آن با آواز یک نوجوان 11 ساله سپری شد.

در این مراسم، هنرمندان و چهره‌هایی چون وارطان ساهاکیان، رازمیک اوهانیان، فریدون شهبازیان، فاضل جمشیدی، نسرین ناصحی، جلیل عندلیبی، نصرالله ناصح‌پور، داوود گنجه‌ای، داریوش پیرنیاکان، شهردار منطقه‌ی 21 و... هم حضور داشتند.

کد خبر 204894
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز