سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین مرحله از سلسله نشست‌های "گفتمان ضرب اصول" با موضوع بررسی"عملکرد ۱۵ ساله خانه موسیقی" طی سه جلسه در پردیس سینمای قلهک برگزار می‌شود.

  به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دبیرخانه مجموعه نشست های گفتمان ضرب اصول جلسه اول بررسی"عملکرد 15 ساله خانه موسیقی" به دلیل پرهیز از هرگونه تنشی، روز یکشنبه 17 خرداد از ساعت 16 تا 18 به منتقدان خانه موسیقی اختصاص خواهد داشت که طی آن محمدسعید شریفیان و کامبیز روشن روان آهنگساز و موسیقی دان و ساسان فاطمی دکترای انتوموزیکولوژی و عضو هیئت علمی موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و منتقدان خانه موسیقی مطلب خود را عنوان خواهند کرد.

جلسه دوم این نشست نیز با فاصله یک هفته ای در روز یکشنبه 24 خرداد و در همان ساعت 16 تا 18 به دست اندرکاران خانه موسیقی اختصاص خواهد داشت تا در فرصتی برابر و با آرامش کامل به سئوالات و نقدهای مطرح شده در جلسه قبل پاسخ گفته و همچنین مطالب مورد نظرشان را بیان کنند.

جلسه سوم این نشست ها نیز در روز یکشنبه 31 خرداد با حضور هر دو گروه منتقدان و دست اندرکاران خانه موسیقی از ساعت 16 آغاز می شود تا نکات و مسائل باقی مانده از دو جلسه قبلی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. هدف اصلی برگزار کنندگان سلسله نشست های"گفتمان ضرب اصول" ایجاد فضایی مناسب و به دور از هر گونه عصبیت و تنش برای بیان مشکلات موجود جامعه موسیقی است تا ضمن آگاهی از این مشکلات، فعالان و دست اندرکاران این جامعه شریف در جهت اصلاح و بهتر شدن شرایط صنفی شان حرکت کنند. از این رو انتظار می رود در برگزاری مرحله اول این سلسله نشست ها که به موضوع"بررسی عملکرد 15 ساله خانه موسیقی" اختصاص دارد هر دو گروه این خانواده بزرگ یعنی"منتقدان خانه موسیقی" و "دست اندرکاران خانه موسیقی" ضمن خویشتنداری، صادقانه و بدور از هر گونه هیجان زدگی گام بردارند.

پیش از این قرار بود نشست نخست«گفتمان ضرب اصول» با موضوع«بررسی عملکرد 15 ساله خانه موسیقی» در روز 3 خرداد از ساعت 19 در فرهنگسرای ارسباران برگزار شود اما بنا به دلایلی که بعدها عنوان خواهد شد این نشست لغو و به تعویق افتاد. البته خانه موسیقی در پی لغو نشست مذکور اطلاعیه منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود:" با توجه به درخواست مسئول محترم موسیقی ارسباران در خصوص معرفی نمایندگان خانه موسیقی در این نشست، اسم دو نفر به ایشان اعلام شد." و این در حالی بود که امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پس از انتشار این اطلاعیه در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره لغو این نشست عنوان کرد:" درخواست دوستان(خانه موسیقی) این بود که جلسه به زمان دیگری موکول شود تا آن‌ها هم بتوانند در جلسه حضور داشته باشند."

هر چند این تمام ماجرا نیست اما در نهایت به دلیل اعمال نفوذ و فشار از سوی دو نهاد مختلف در شیوه اجرا و محتوای این برنامه، برگزارکنندگان سلسله نشست های«گفتمان ضرب اصول» تصمیم گرفتند بخش مربوط به«بررسی عملکرد 15 ساله خانه موسیقی» را در مکانی غیر از فرهنگسرای ارسباران برگزار کنند و در نهایت قرار شد این جلسات در پردیس سینمای قلهک برگزار شود.

علاقمندان برای حضور در این نشست ها می توانند در تاریخ های 17 ، 24 و 31 خرداد ماه سال جاری از ساعت 16 به آدرس خیابان شریعتی، خیابان یخچال، پردیس سینمای قلهک مراجعه کنند. برنامه های آتی سلسله نشست های«گفتمان ضرب اصول» به بررسی موضوعاتی چون«موسیقی در رسانه ملی»، «کپی رایت»، «لغو کنسرت ها» و ... اختصاص دارد.

کد خبر 296765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha