یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مقامات رسمی اردن اعلام کردند شمار دانش آموزان آواره سوری که در این کشور تحصیل می‌کنند از ۱۲۱ هزار نفر در ابتدای امسال به ۱۴۱ هزار نفر افزایش یافته است.

در گزارش‌هایی که در نشست کمیته اردنی پیگیری اوضاع آوارگان سوری قرائت شد؛ آمده است: هنوز هم دانش‌آموزانی در سن مدرسه رفتن هستند که به مدرسه نمی‌روند.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، در این گزارش هزینه ارائه خدمات بهداشتی به آوارگان سوری در سال گذشته حدود 253 میلیون دلار برآورد شده است.

عبدالله النسور ،نخست وزیر اردن در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حق کودکان آواره سوری برای تحصیل اعلام کرد: هزینه مالی حضور آوارگان سوری در اردن در سال کنونی حدود دو میلیارد و 900 میلیون دلار برآورد می‌شود.

او افزود :میزان کمک‌هایی که اردن از طرف‌های خارجی برای خدمات‌رسانی به آوارگان سوری دریافت می‌کند فقط 38 درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

در نشست کمیته پیگیری اوضاع آوارگان سوری در اردن، تازه‌ترین تحولات مربوط به آوارگان سوری در اردن که تعداد آنان حدود یک میلیون و 400 هزار نفر برآورد می‌شود ؛بررسی شد. نیمی از این افراد پس از آغاز بحران سوریه در مارس 2011 وارد اردن شدند و بقیه آنها از قبل از این تاریخ در اردن به سر می‌بردند.

کد خبر 295254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha