مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفینه فضایی باری پروگرس «ام -۲۷ام» که حدود یک هفته پیش پس از پرتاب از کنترل خارج شد، پس از ورود به جو زمین سوخت و بقایای آن در اقیانوس آرام سقوط کرد.

بقایای سفینه باری روسی به اقیانوس آرام سقوط کرد

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه های روسی ،سفینه باری پروگرس ساعت 5 و 4 دقیقه بامداد امروز جمعه به وقت مسکو وارد جو زمین شد.

سفینه باری پس از ورود به جو زمین آتش گرفت و به چندین قسمت تقسیم و بقایای آن در محدوده پیش بینی شده توسط روسیه در اقیانوس آرام فرو ریخت.

به گزارش رسانه ها، پنتاگون پیش بینی کرده بود که سفینه باری پروگرس در مغولستان یا منطقه آمور یا بالکال روسیه سقوط کند.

سفینه فضایی باری پروگرس 'ام -27ام' حامل سه تن بار از جمله تجهیزات و لوازم و مواد غذایی مورد نیاز خدمه ایستگاه فضایی بین المللی، روز هشتم اردیبهشت ماه از پایگاه فضایی بایکونور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد و قرار بود همان روز به این ایستگاه بپیوندد اما به دلایل نامعلومی در مداری بالاتر از مدار مورد نظر قرار گرفت.

تمام تلاش های دانشمندان روسیه برای کنترل سفینه پروگرس و الحاق آن به ایستگاه فضایی بین المللی بی نتیجه ماند.

گفته می شود نابودی پروگرس حدود 2 میلیارد روبل (400 میلیون دلار) به روسیه زیان وارد کرد و در حال حاضر کمیسیون ویژه دولتی در مورد این حادثه تحقیق می کند و قرار است روز 13 مای می گزارش خود را در این زمینه اعلام کند.

نابودی سفینه پروگرس، دومین حادثه فضایی در روسیه طی یک سال اخیر است.

روز 22 ماه اوت سال گذشته یک موشک ماهواره بر سایوز روسی با ماهواره اروپایی گالیله دچار حادثه شد و ماهواره در مدار مورد نظر پیرامون زمین قرار نگرفت.

کد خبر 294421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha