مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمینی‌ها می‌توانند با کمک پایه‌‌های مخصوص، فرمان صوتی و اپلیکیشن‌های بهبود‌دهنده عکس از خود سلفی بگیرند، اما فضانورد ناسا، اسکات کلی فراتر از همه اینها است، پس سلفی‌هایش هم کاملا متفاوت است.

سلفی

براساس گزارش CNN، كلي دو سلفي از خود را از ايستگاه فضايي بين‌المللي روي توئيتر منتشر كرد، تصويري كه ثبت آن از روي زمين غير ممكن است، زيرا كلي براي گرفتن اين عكس از بازتاب نور زمين روي صورتش استفاده كرده‌است.

سلفی

تصوير اول بازتاب نور از صحراي آفريقا و تصوير دوم بازتاب نور از درياي مديترانه را روي صورت كلي نمايش مي‌دهد. ايستكاه فضايي بين‌المللي سرعتي برابر 1.6 كيلومتر بر ثانيه دارد و پس از خورشيد و ماه، سومين جرم درخشان در آسمان شب به شمار مي‌رود.

اسكات كلي براي يك سال در ايستگاه فضايي اقامت خواهد كرد تا ماموريتي درباره عوارض حضور طولاني‌مدت در بي‌وزني بر بدن انسان را تكميل كند. وي به همراه ميكاييل كورنينكو، گنادي پادالكا و برادر دوقلويش، مارك كلي كه در زمين حضور دارد،‌ در اين ماموريت مشاركت دارند.

دانشمندان اطلاعات درباره برادران كلي را جمع‌آوري و مقايسه خواهند‌كرد تا تغييرات فيزيكي و روحي ناشي از اقامت طولاني‌مدت در فضا را بر بدن انسان بهتر درك كنند. از نتايج اين پروژه براي ماموريت آينده انسان به مريخ استفاده خواهد‌شد.

کد خبر 299660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha