مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی برای سومین‌بار طی یک هفته از مکان امن خود در داخل ایستگاه خارج شده و برای تکمیل عملیات تعمیر خطرناک یکی از کابل‌های ایستگاه، به راهپیمایی فضایی پرداختند.

براساس گزارش ميل‌آنلاين، درحين انجام اين عمليات، فضانورد تري ويرتز درحالي كه همكاري فضانورد باچ ويلمور درحال انجام تعميرات بود، تصويري بي‌نظير از عظمت ايستگاه فضايي در پس‌زمينه‌اي از سياهي فضا به ثبت رسانيد، در اين عكس ويلمور در فضا معلق است، اما به دشواري مي‌توان او را تشخيص داد.

ایستگاه فضایی

ويرتز با انتشار اين تصوير برروي توئيتر خود از دوستانش پرسيد كه آيا مي‌توانند فضانورد را پيدا كنند؟ وي همچنين با انتشار پيامي ديگر روي توئيتر خود خبر از پايان يافتن ماموريت‌هاي خطيرشان داد كه شامل سه راهپيمايي فضايي براي تعويض و تعمير  كابل، چهار آنتن، سه بازتابنده ليزري و يك بازوي روباتيك بود.

در حين انجام سومين راهپيمايي‌ها در روز يكشنبه، لباس ويلمور دچار نقص فني شد، اما وي به همان شكل براي هفت ساعت به فعاليت خود در خارج از ايستگاه ادامه‌داد. همچنين نشت آب به درون كلاه ايمني يكي ديگر از فضانوردان آنها را وادار كرد دو روز براي بررسي نقص لباس‌ها زمان صرف كنند. تكميل اين راهپيمايي‌هاي فضايي به آن معني نصب 121 متر كابل اطلاعاتي و انرژي بيشتر است.

کد خبر 288795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha