چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت: روسیه بی‌ثبات و منزوی به نفع هیچ طرفی نیست و تحریم‌ها تنها به این دلیل ادامه یافتند که توافق آتش بس در مناطق درگیر اوکراین به صورت کامل اجرا نشده است.

موگرینی: روسیه بی‌ثبات به نفع هیچ طرفی نیست

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی خود در جمع دانشجویان در چین گفت که وی روسیه را یک عامل بی‌ثباتی، ناامنی، نقض تمامیت ارضی اوکراین و حاکمیت ملی اوکراین نمی‌داند.

وی در دانشگاه پکینگ گفت: همانند چین اولویت اروپا این است که خشونت‌ها در شرق اوکراین متوقف شود. تمام تلاش اروپا این است که توافقات آتش بس مینسک به صورت کامل اجرا شود و ما با جدیت به دنبال آن هستیم. در همین حال اتحادیه اروپا سیاست تحریم‌ها علیه روسیه را در پیش گرفته است اما من بر این باورم که سیاست تحریم در واقع یک سیاست نیست بلکه یک ابزار و وسیله است و ما تا زمانی از آن استفاده می‌کنیم که آتش بس مینسک به صورت کامل اجرا نشود.

موگرینی افزود: روسیه منزوی و بی‌ثبات به نفع اتحادیه اروپا و مردم روسیه نیست و من معتقدم که برای رهبری روسیه نیز مناسب نمی‌باشد اما این تصمیم گیری برعهده آنهاست.

رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا همچنین در خصوص ادامه درگیری‌های خشونت بار در یمن تاکید کرد که این درگیری‌ درها را بر روی القاعده می‌گشاید.

وی گفت: درگیری و هرج و مرج در یمن در را برای القاعده می‌گشاید و لازم است که میانجی‌گران بین‌المللی برای توقف فوری خشونت‌ها وارد عمل شوند. شرایط در یمن به شدت بحرانی است و من معتقدم که هر لحظه این وضعیت خطرناک‌تر هم می‌شود و القاعده تلاش دارد تا از این شکاف از این خلا که براثر بی‌قانونی به وجود آمده سوء استفاده کند.

کد خبر 294311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha