شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: آدم‌ها حس‌های منفی و فکرهای سمی زیادی در ذهن دارند که خیلی‌وقت‌ها خودشان هم از وجودشان باخبر نیستند. این فکرهای به‌ظاهر کوچک، مانع موفقیت‌های بزرگ در زندگی می‌شوند.

دوچرخه

در اين‌جا پنج نمونه از اين فكرها را به شما معرفي كرده‌ايم تا آن‌ها را در  ذهن و وجودتان پيدا كنيد و خودتان را از شرشان خلاص كنيد.

همه‌ي شانس‌هايم را از دست داده‌ام

واقعيت اين است كه هر لحظه به تو يك آغاز تازه و نيز يك پايان تازه مي‌دهد. هر ثانيه شانس تازه‌اي براي توست و اولين قدم براي استفاده از اين شانس مي‌توانداين باشد كه خودت را از زندان افكار و حس‌هاي منفي آزاد كني. زندگي در گذشته يا اميد به لحظه‌ي حاضر؟ انتخابش با توست!

بسياري از مواقع چيزي كه جلو موفقيت تو را مي‌گيرد، فكرهاي تو درباره‌ي خودت و زندگي است. سعي كن نگاهت را هميشه مثبت نگه داري.

قبل از شروع، ضمانت مي‌خواهم

تو براي انجام هر كاري نياز به ضمانت موفقيت نداري. چرا؟  براي اين‌كه رسم زندگي اين نيست. تو بايد اول دست به‌كار شوي و تلاشت را بكني، آن‌وقت شايد موفق شوي و خب، موقع‌هايي هم هست كه موفق نمي‌شوي.

سعي كن اين حالت غيرمطمئن و غيرقطعي را در آغوش بگيري. تو يا مي‌تواني بچسبي به چيزي كه الآن هستي يا اين‌كه شجاعت به‌خرج بدهي و به‌سمت رسيدن به چيزهاي بهتر حركت كني؛ ولي نمي‌تواني هر دو اين‌ها را با هم داشته باشي.  به ترس‌هايت اجازه نده سد راه موفقيت‌هايت شوند.

خسته‌ام، بعداً انجام مي‌دهم 

«بعداً» روزي است كه در تقويم وجود ندارد و هيچ‌وقت نمي‌آيد. هرچه هست و هر كاري كه بايد بكني، همين الآن تصميم بگير و انجامش بده. فقط يك‌جا ننشين به فكر كردن يا به‌عبارت ديگر دست به سياه و سفيد نزدن! همين لحظه بلند شو و  شروع كن به نوشتن، خواندن، تركيب‌كردن، تجربه‌كردن و...

كمبود وقت هم بهانه‌ي خوبي نيست. تو 24ساعت در روز وقت داري، يعني به‌اندازه‌ي همه‌ي آدم‌هاي موفق. فرق آن‌ها اين است كه سخت‌تر كار مي‌كنندو دست از تلاش نمي‌كشند.

چون متفاوتم ديگران دركم نمي‌كنند

وقتي ما با ديگران متفاوتيم، گاهي بسياري از آن‌ها ما را درك و تأييد نمي‌كنند، اما متقابلاً ما هم از ديدن آن‌دسته از آدم‌هايي كه ما را با همين شكل فعلي پذيرفته‌اند، عاجزيم. سعي كن افكار منفي را كنار بگذاري و به اين فكر كني كه مهم نيست چند نفر با تو مخالفند، مهم آن است كه چند نفر همراه و موافق تو هستند.

ياد بگير چه‌طور نقدها را نه شخصي، بلكه جدي بگيري و با راهنمايي عقل از بخش‌هاي مفيد آن‌ها استفاده كني.

زندگي بايد راحت‌تر باشد 

اگر مشكلات نبودند، شايد تو اين‌قدر توانا و باتجربه نبودي. زندگي هميشه موجب قوي‌تر شدن تو مي‌شود، حتي وقتي كه به‌نظر مي‌رسد به تو ضربه‌هاي سنگين مي‌زند. مهم نيست چه اتفاقي مي‌افتد، فقط بهترين كاري را كه از دستت برمي‌آيد، انجام بده و سعي كن از همه‌ي بخش‌هاي زندگي‌ات لذت ببري؛ مشكلات هم دقيقاً يكي از همين بخش‌ها هستند. بعداً كه به پشت‌سرت نگاه ‌كني، مي‌بيني كه مشكلات بزرگ زندگي‌ات را از حالت عادي خارج كرده‌اند و به آن هيجان بخشيده‌اند.

کد خبر 294301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha