پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: آدم‌های موفق همیشه چشم به آینده دارند و دنبال رسیدن به بهترین‌ها هستند. اما حرکت رو به جلو و پشت‌سر گذاشتن دست‌اندازها فقط وقتی ممکن است که نگاه و رفتار درست داشته باشیم.

دوچرخه

در اين‌جا ويژگي‌هايي را معرفي مي‌كنيم كه با داشتن آن‌ها چيزي نمي‌تواند جلوي رفتنتان را بگيرد.

راه ديگري هم هست

مي‌گويند حماقت اين است كه هربار و هربار، همان كار هميشگي را تكرار كني و انتظار داشته باشي نتيجه‌اي متفاوت بگيري. اگر مي‌خواهي پيشرفت كني، بايد راه‌هاي تازه و متفاوت را امتحان كني. اگر همان‌كاري را كه قبلاً انجام مي‌دادي ادامه بدهي، همان نتيجه‌اي را مي‌گيري كه تا الآن گرفته‌اي. گاهي فرق بين فرد موفق و ناموفق اين است كه فرد موفق دست به تغيير مي‌زند و ريسك مي‌كند. بعضي‌ها فقط مي‌نشينند و منتظرند لوبياي سحرآميز از راه برسد و همه‌چيز را روبه‌راه كند.

لحظه‌ي مناسب وجود ندارد 

نمي‌تواني تا ابد تا رسيدن لحظه‌ي كاملاً مناسب صبر كني و صبر كني و صبر كني. چرا؟ چون آن لحظه هيچ‌وقت نمي‌آيد. بايد بايد جرئت پريدن داشته باشي و خودت را در دل اتفاق‌ها رها كني. فقط بايد بهترين كاري كه امروز از دستت برمي‌آيد انجام دهي و تمام تلاشت را بكني. فراموش نكن كه امروز مي‌تواند اولين روز براي يك شروع جديد باشد.

جرئت پريدن داشته باش 

زندگي يعني يادگرفتن چيزهاي جديد در حين پيش‌رفتن. به‌عبارت ديگر زندگي، تجارتي پرخطر و همراه با ريسك است. هر تصميم، هر قدم و هر روزي كه چشمت را باز مي‌كني و از رخت‌خواب بيرون مي‌آيي، در واقع يك ريسك كوچك را مي‌پذيري. زندگي‌كردن يعني كه ريسك را بپذيري و به خودت در پذيرش اين ريسك اعتماد كني.

مسئوليت بپذير 

همه‌ي اتفاق‌هاي زندگي دست تو نيست، اما مسئوليت همه‌شان با خود توست؛ اتفاق‌هايي كه تركيبي از تصميم‌هاي تو و فاكتورهاي بيروني است كه كنترلي بر آن‌ها نداري.

سرزنش‌كردن ديگران يا مدام فكركردن به گذشته و... چيزي را تغيير نمي‌دهد. با مثبت‌انديشي تمام مسئوليت‌هايت را بپذير و به فرصت‌هاي پيش ِرو فكر كن.

جواب‌هاي درست، دست تو نيست 

آدم بزرگ‌تر مي‌شود و تجربه‌اش بيش‌تر مي‌شود و بعد خودِ گذشته‌اش را به‌ياد مي‌آورد كه چه اشتباه‌هايي كرده است. اين نشان مي‌دهد كه هيچ‌وقت به چيزي به‌نام انسان ايده‌آل نخواهد رسيد. چيزي كه الآن درست است، مي‌تواند بعداً به‌راحتي غلط باشد. بايد از اين طرز فكر دست بكشي كه همه‌ي جواب‌هاي درست پيش توست. در عوض بايد به بقيه گوش بدهي، از آ‌ن‌ها ياد بگيري و به‌طور مسالمت‌آميز با آن‌ها كار كني.

کد خبر 293734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha