ترجمه‌ی عباس تربن: یکی از بدترین حس‌های دنیا «پس‌زده‌شدن» است.

دوچرخه

كنارآمدن با اين حس خيلي سخت است؛ چه‌كار مي‌تواني بكني وقتي دستت به كسي يا چيزي كه دوستش داري، نمي‌رسد؟! اين مطلب به تو ياد مي‌دهد كه چه‌طور با اين اتفاق ناخوشايند كنار بيايي و از آن پلي بزني براي ساختن دنيايي روشن‌تر و فردايي سبزتر.

با دردت كنار بيا
بعد از پس‌زده‌شدن، داشتن درد و رنج كاملاً طبيعي است. انسان در دو بُعد رواني و جسمي به اين اتفاق واكنش نشان مي‌دهد  و به‌قول معروف آدم با حس دل‌شكستگي تنها مي‌ماند.

از دردت فرار نكن و به خودت اجازه بده غم را حس كني. انكار يا دست‌كم‌گرفتن اتفاقي كه افتاده، فقط مي‌تواند در بلندمدت اوضاع را بدتر كند. تنها از طريق كنارآمدن با درد و رنجت مي‌تواني از آن عبور و به سمت آينده حركت كني.

توي دلت نگه ندار 
بيرون‌ريختن احساسات كمك مي‌كند بپذيري كه در حال عبور از مرحله‌اي دردناك از زندگي‌ات هستي. پس‌زده‌شدن مي‌تواند احساسات تلخ زيادي ايجاد كند: نااميدي، رهاشدگي، از دست دادن و... بنابراين احتمالاً تا مدتي به‌خاطر چيزي كه اميدوار بودي داشته باشي و از دست داده‌اي، عزادار خواهي بود. با احساساتت نجنگ و بگذار ديگران در غمت شريك شوند. صحبت‌كردن در اين‌باره با آدم‌هاي قابل‌اعتماد (پدر و مادر، خواهر و برادر، دوست، روانكاو و...) مي‌تواند مفيد باشد.

آرام و سالم باقي بمان 
همه‌ي سعي‌ات را بكن كه به سلامتت آسيبي نرسد. خوب غذا بخور و نرمش و ورزش روزانه را فراموش نكن. شايد برايت جالب باشد كه ورزش نوعي مُسكّن توليد مي‌كند كه موجب آرام‌شدن درد مي‌شود. وقتي حس‌هاي منفي به سراغت مي‌آيند، از جايت بلند شو و برو پياده‌روي، دوچرخه‌سواري، شنا و... يك نفس عميق بكش و به اين فكر كن كه آرامش دروني وقتي به‌دست مي‌آيدكه  تصميم مي‌گيري اجازه ندهي رفتارها و تصميم‌هاي ديگران احساسات تو را تعيين و كنترل كند.

قدر خودت را بدان 
بعضي آدم‌ها تازه وقتي به ارزش كارهايي كه برايشان مي‌كني پي مي‌برند كه دست از انجامشان مي‌كشي! هرچه شانس بيش‌تري به اين آدم‌ها بدهي، در واقع احترام بيش‌تري از دست مي‌دهي. ديگر بس است، تو شايسته‌ي كسي هستي كه قدرت را بداند، لبخند به لبت بياورد و رهايت نكند.

يك چيز تازه ياد بگير 
چيزهايي هستند كه آدم هميشه دوست دارد ياد بگيرد؛ كارهايي كه انجامشان به تو حس موفقيت مي‌دهد و كمك مي‌كند شكست‌هايت را جبران كني، حال و هوايت را تغيير بدهي و اعتماد به‌نفست را بالا ببري؛ مثلاً يادگيري آشپزي، موسيقي، يا يك زبان جديد. امروز مي‌تواند بهترين فرصت براي يادگيري يك كار تازه باشد و يادت باشد كه زمان، دواي همه‌ي دردهاست.

کد خبر 295030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha