همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌ها باید کارشناسانه، جدی و فارغ از ملاحظات سیاسی و اجتماعی حرف بزنند.

مصطفی پورمحمدی در همایش مشترک معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌های سراسر کشور و رؤسای سازمان‌های کار با ابراز خرسندی از تلفیق حوزه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مدیریت استان‌ها خاطرنشان کرد: این ادغام با این هدف صورت گرفت که مدیران استان‌ها بدانند ابزار کافی برای گرفتن آمار و اطلاعات در اختیار آنهاست.

وی با اشاره به اینکه از این پس استانداران و معاونان آنان نمی‌توانند از نبود اختیار در حوزه برنامه‌ریزی یا نبود هماهنگی گله کنند، تأکید کرد: برنامه سال 87 باید متفاوت از برنامه‌های قبل باشد.

پورمحمدی با تأکید بر مقوله اطلاعات در نظام برنامه‌ریزی تصریح کرد: اطلاعات کافی در نظام برنامه‌ریزی یک ضرورت انکارناپذیر است و بدون اطلاعات نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه مدیران حاکمیتی اگر بخواهند مدیریت کنند باید داده‌های دقیق داشته باشند و مرتب آنها را تجزیه و تحلیل کنند، افزود: شان مدیران برنامه‌ریزی، کسب اطلاعات دقیق و تجزیه و تحلیل آنهاست و پویایی مدل‌های مدیریتی به خلاقیت‌های مکرر نیازمند است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر اطلاعات کامل نباشد و مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته باشد تصمیم‌گیری‌ها سست و ناپایدار است، تصریح کرد: معاونان برنامه‌ریزی حق دارند در جلسات تصمیم‌گیری بدون داشتن اطلاعات و گزارش‌های شرکت نکنند.

پورمحمدی بر گسترش شبکه مدیریت الکترونیک تا اعماق دستگاه‌های اداری کشور تأکید کرد و افزود: سرورها نصب شده‌است و در حدود 300 فرمانداری خطوط آن وصل شده و فقط حدود 50 یا 60 فرمانداری باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه هدف ما اتصال این خطوط به بخشداری‌ها و برخورداری شبکه دولت از شبکه امن بود ابراز امیدواری کرد، هر چه زودتر این شبکه تکمیل شود.

وزیر کشور افزود: برگزاری انتخابات رایانه ای در پایان امسال متکی به تکمیل این زیر ساخت الکترونیکی‌است.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد وزارت کشور در بهبود وضع حمل و نقل شهری و ساماندهی اتباع خارجی افزود: از حدود 500 هزار خودرو که در سطح شهر برای حمل و نقل عمومی استفاده می‌شد تاکنون فقط حدود 140 هزار نفر به‌طور رسمی مسافربری را به عنوان شغل خود اعلام کرده‌اند.

وی با تاکید بر استفاده از فرصت‌های شغلی ناشی از خروج اتباع بیگانه ابراز خرسندی کرد گام‌های بلندی برای برنامه‌ریزی در کشور برداشته شده‌است و باید این مقطع را خوب مدیریت کنیم.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم علی اکبریان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی استانداری‌های وزارت کشور نیز گفت: وظیفه مسئولان برنامه‌ریزی در نظارت برای رسیدن به اهداف، وظیفه‌ای خطیر و تعیین‌کننده در توسعه و پیشرفت کشور است.

کد خبر 29390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز