یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید از ایجاد تشکیلات جدید و بورکراسی اداری پرهیز شود گفت: این وزارتخانه‌، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها در خدمت فعالیت‌های صندوق مهر امام رضا (ع )هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی پور محمدی در همایش مدیران‌استانی و شهرستانی صندوق مهر امام رضا (ع )با اشاره به اینکه در مجموعه استانداری ها و فرمانداری ها بانک جامع اطلاعاتی استانی و شهرستانی ایجاد می‌شود افزود: مسئولان صندوق مهر امام رضا ع می‌توانند با استفاده از این اطلاعات منابع و مسئولیتهای خود را مدیریت کنند.

وی خواستار برنامه‌ریزی مدیران صندوق برای جلوگیری از رفت و امدهای غیرضرور و بورکراسی اداری شد و گفت: وزارت کشور مجموعهی امکانات و سخت افزاری صندوق مهر امام رضا ع را در مراکز استانها و شهرستانها تامین می کند.

پورمحمدی با یاداوری اینکه کشوری دارای 400 هزار میلیارد تومان تولیدات کشاورزی‌, منابع اعظم نفت و گاز و اینکه جزو 10کشور برتر ازنظر گردشگری وفرهنگی است خاطرنشان کرد: چنین کشوری نباید از نظر اشتغال ,ازدواج و مسکن جوانان مشکلی احساس کند ,اما متاسفانه هم‌اکنون اینگونه نیست.
 
پور محمدی گفت: اموال و امکانات از ان عموم مردم است و مسئولان نیز تسهیل کننده امور هستند.
 
همچنین مدیر عامل صندوق مهر امام رضا ع خواستار حمایت بیشتر دولت و وزارت کار برای ارائه هر چه بهتر خدمات این صندوق به جوانان در زمینه اشتغال ,ازدواج و مسکن شد.

سید حسین شبیری در گردهمایی مدیران استانی و شهرستانی این صندوق در سخنانی با بیان اینکه شعبه‌های صندوق مهررضا در 336 شهرستان و 30 استان راه‌اندازی شده است افزود: برای سرعت عمل در پرداخت تسهیلات به جوانان نیازمند همکاری بیشتر بانکها هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه پرداخت وام اشتغال در سال اینده نیز مستلزم اختصاص‌اعتبارات بیشتری است افزود: هم‌اکنون اعتبارات مورد نیاز صندوق مهررضا ع با اعتبارات پیش‌بینی شده در لایحه بودجه مغایرت دارد.
 
شبیری گفت: امسال با اختصاص 100 میلیارد تومان وام اشتغال به 23 هزارفقره وام خود اشتغالی، حدود 28 هزار فرصت شغلی ساماندهی شده است.
 
وی افزود: در بخش اشتغال روستایی نیز با اختصاص 100 میلیارد تومان در1800 روستا, مشاغل کشاورزی و خدمات روستایی شناسایی و ساماندهی که ازمهاجرت روستائیان به شهرها نیز جلوگیری شده است.
 
وی به برنامه صندوق مهر رضا برای ایجاد تشکل مردمی با حضور دریافت‌کنندگان تسهیلات کارافرینی اشاره کرد و افزود: این تشکل برای حفظ ارتباط هر چه بیشتر جوانان با این صندوق است.

کد خبر 16590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز