وزارت کشور با صدور اطلاعیه ای به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، ضمن تبریک این ماه به ملت مسلمان مواردی را در جهت تعظیم شعائر دینی و حفظ حرمت این ماه یادآور شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه که از سوی وزیر کشور صادر شده، به شرح زیر است:

ماه پر برکت و عرفانی رمضان تحفه‌ای بس گرانقدر از بارگاه کبریایی حضرت دوست است که بار دیگر با حلول شکوهمندش، به دلهای مشتاق مؤمنان روزه دار و عبادتگران سحرگاهان لحظه وصال را بشارت می دهد.

فرصت مغتنمی است تا فرارسیدن این ماه شریف را به ملت مسلمانی که همواره با ایمان و تدین پرشورش، تقرب به رحمت واسعة الهی را اصلی ترین هدفش می داند، تهنیت و شادباش بگوییم.

وزارت کشورجمهوری اسلامی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان عزیزی که دراین ماه با روزه‌داری و گشودن سفرة اطعام و برپایی مجالس مذهبی به تعظیم شعائر دینی اقدام می نمایند،اعلام می نماید:

1- به منظور مراعات حرمت این ماه شریف و تکریم روزه داران و قشرهای مختلف مردم که در این ضیافت الهی شرکت می کنند، تمامی صنوف و واحدهای تجاری و خدماتی لازم است همچون گذشته ضمن بزرگداشت شعائر اسلامی از ارائه هرگونه خدماتی که موجب تظاهر به روزه خواری شود، پرهیز نمایند و خدمات به مسافران و افرادی را که بنا به حکم شرعی قادر به روزه‌داری نمی باشند با حفظ پوشش و رعایت جوانب لازم انجام دهند.

2- از مسافران عزیز، بیماران و اقلیت‌های دینی که با امساک خود در انظار، حرمت این ماه را نگه می‌دارند و با مؤمنان روزه‌دار همراهی می کنند، سپاسگذاری می نماید.

3- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی موظف است کماکان با آن دسته از افرادی که مرتکب خلاف شرع و قانون می‌شوند و با اعمال مغایر خود احساسات مؤمنان روزه‌دار را جریحه‌دار می‌سازند، برخورد قانونی لازم را انجام دهد.

کد خبر 4727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز