سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه سیاسی: وزیر کشور گفت: افراط و تفریط و دلسوزی بیش از حد در اجرای وظایف قانونی دردسرساز است و به عده‌ای اجازه می‌دهد با تشخیص خود هر رفتاری را داشته باشند.

وی تاکید کرد: سیاست دولت هیچگاه افراط نیست . 
مصطفی پورمحمدی که در همایش بازرسان ستاد انتخابات کشور سخن می‌گفت و ایسنا خبر آن را منعکس کرد ، با بیان این مطلب‌ از انتخابات آتی به عنوان بزرگ‌ترین مانور انتخاباتی نظام جمهوری اسلامی که در آن بیش از 100 میلیون رأی اخذ می‌شود، نام برد.
وزیر کشور افزود: هرگروهی که بخواهد فعالیت سیاسی ،‌ قانونی حزبی انجام دهد باید به وزارت کشور مراجعه کرده و مجوز قانونی بگیرد .
وی درباره شکل گیری گروهی به نام حامیان آرمانهای امام اول و دوم انقلاب اظهار داشت :‌ این شعار این گروه است،‌ مانند شعار یک نامزد.
وزیر کشور با اشاره به آمار 7‌ هزار و 200 نفری بازرسان ستاد انتخاباتی، آنان را به دقت در انجام وظایفشان و جلوگیری از انجام هرگونه تخلفی از سوی مسئولان اجرایی انتخابات دعوت کرد و گفت: نباید اجازه دهیم در حوزه اجرا تخطی صورت بگیرد و این اقدام را باید بازرسان انجام دهند.
دبیر شورای امنیت کشور در ادامه به دیدگاه دولت مبنی بر برگزاری انتخابات با کمترین اشتباه و تقصیر، گفت: همه رفتارهای ما باید در منظر مردم باشد و از همه‌ احزاب، کاندیداها، مطبوعات و رسانه‌ها دعوت می‌کنیم با دقت نظارت و پیگیری کنند که تخلفی صورت نگیرد. پورمحمدی تأکید کرد: اگر ببینیم در حق کسی یا کسانی افراطی صورت گرفته خودمان پیگیری خواهیم کرد . وزیر کشور در ادامه ضمن تأکید بر رعایت دقیق قوانین خطاب به مسئولان هیأت‌های بازرسی انتخابات آتی گفت: توجه کنید از قانون تجاوز نکنید، سختگیری بی‌مورد نداشته باشید، زیرا همان‌طور که تفریط خوب نیست، افراط هم مناسب نیست و می‌تواند همان نتایج تفریط را به دنبال داشته باشد. وی در ادامه با تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط در مساله بررسی صلاحیت‌ها اظهار داشت: این‌طور برداشت نکنیم که فلان فرد در فلان گروه بوده و به خاطر اظهاراتی که در آن گروه داشته می‌تواند همان عقاید را داشته باشد، پس بنابراین صلاحیت لازم را ندارد؛ باید توجه کنیم این تحلیل‌ها را نداشته باشیم.
کد خبر 7690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز