گروه سیاسی: وزیر کشور تا پایان آبان به استانداران و فرمانداران سراسر کشور مهلت داد که نسبت به نصب سیستم‌های رایانه‌ای، در همه بخش ها و شهرها اقدام کنند تا کشور آماده برگزاری انتخابات 24 اسفند رایانه‌ای شود.

مصطفی پورمحمدی که در گردهمایی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری های سراسر کشور سخن می‌گفت و مهر خبر آن را منتشر کرد، با تاکید بر استفاده از فن آوری اطلاعات در همه بخش ها و شهرهای کشور، اظهار داشت: مگر می‌شود امروز حرف از توسعه، مدیریت و نظارت زد، اما توجهی به فن آوری اطلاعات نداشت.

پور محمدی ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه سیستم‌های رایانه‌ای تا آبان‌ماه به طور کامل در سراسر کشور برقرار شود، گفت: ما باید از سال آینده برای انجام  خدمات اداری به‌صورت رایانه‌ای آماده شویم.

وی با اشاره به انتقاداتی که نسبت به اقدامات سریع دولت در برخی امور می‌شود، گفت: ضرورت جامعه ما ایجاب می‌کند که تصمیمات به سرعت اتخاذ و اجرا شود، در غیر این صورت فاصله ما با جهان زیادتر می‌شود.

پور محمدی در ادامه یکی از برجستگی‌های کار رئیس جمهوری را داشتن تفکر تحولی در عین به کار گیری نیروی جوان در بدنه اجرایی کشور دانست و گفت: ما باید این فضا را بشکنیم تا بتوانیم پاسخگوی مناسب نیازها باشیم.

تغییرات مدیریتی

به گزارش ‌ایرنا، وزیر کشور همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بررسی و تغییر مدیرکل انتخابات را به‌معاون سیاسی‌وزارت کشور محول کرده و از وی خواسته‌ایم که با مطالعه و درصورت نیاز تغییراتی در این مدیریت اعمال دارد.

آغاز مذاکرات با پاکستان

فارس نیز به نقل از مصطفی پورمحمدی درباره نتایج پیگیری‌ها برای استرداد گروگانگیرانی که هم‌اکنون در پاکستان به سر می‌برند گزارش داد: هیأتی طی 2 روز آینده به ریاست معاون وزیر خارجه به پاکستان اعزام خواهد شد، مرزبانان در زاهدان مذاکراتی در این‌باره داشته‌اند و اسناد حقوقی و قضایی برای باز پس‌گیری و استرداد گروگانگیران آماده شده است.

3 اشکال جزئی

وزیر کشور در پاسخ به سئوالی که کار مکانیزه کردن انتخابات به کجا کشید گفت: در حال حاضر هیچ استانی باقی نمانده است که مجهز به فن‌آوری اطلاعات نباشد، ضمن اینکه  کار مکانیزه کردن 270 تا 280 فرمانداری انجام و خطوط خریداری و دستگاه‌ها نیز نصب شده اند، در حال حاضر بیش از 50 فرمانداری باقی مانده که امیدواریم هر چه سریعتر به سیستم‌های رایانه‌ای مجهز شوند.

پورمحمدی تاکید کرد: ما در حال آماده سازی زیر ساخت ها هستیم تا امکان برگزاری انتخابات مکانیزه فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: قرار است ما در وزارت کشور کارهای تحولی انجام دهیم که یکی از این کارها برگزاری انتخابات دوره هشتم مجلس به‌صورت رایانه‌ای است.

وزیر کشور گفت: دراین باره دو سه مورد اشکالات جزئی وجود دارد که امیدواریم در جلسه‌ای که با  شورای نگهبان برگزار می‌کنیم رفع شود.

کد خبر 30628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز