همشهری‌انلاین: باراک اوباما ،رئیس جمهور آمریکا و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در حاشیه نشست سران قاره آمریکا به صورت غیر رسمی دیدار و تلاش کردند تنش هایی را که اخیرا پس از اعمال تحریم های آمریکا بر ضد ونزوئلا به وجود آمده است؛ کاهش دهند.

obama-madoro

نيكلاس مادورو ، رئيس‌جمهور ونزوئلا از باراك اوباما ،رئيس‌جمهور آمريكا خواست درباره تصمیمش در خصوص تحریم هفت نفر از مسئولان ونزوئلایی گفت‌و‌گو كنند.

مادورو در سخنرانی خود در نشست سران در پاناما گفته بود از دو سال پیش تلاش می‌کند دیداری را با اوباما ترتیب دهد اما به هیچ وجه پاسخی دریافت نکرده است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از پاناما ، زمانی که مادورو این سخنان را بیان می‌کرد اوباما در سالن حضور نداشت اما این دو پس از آن دیدار کردند.

سخنگوی رسمی دولت ونزوئلا گفت: آنها به زبان اسپانیایی احوال‌پرسی کردند و گفت‌وگوی محترمانه‌ای انجام دادند.

یک مسئول آمریکایی گفت: گفت‌و‌گویی کوتاه در زمانی که اوباما در مسیر بازگشت به آمریکا بود انجام شد.

برنادیت میهان ،سخنگوی رسمی شورای امنیت ملی آمریکا گفت : رئیس‌جمهور اوباما به حمایت قوی ما از برگزاری گفت‌و‌گوی مسالمت‌آمیز بین دو طرف در ونزوئلا اشاره و تاکید کرد منافع ما در تهدید ونزوئلا نیست اما در تقویت دموکراسی ، ثبات و شکوفایی در ونزوئلا و منطقه است.

دولت آمریکا ماه گذشته دستور داده بود هفت تن از مسئولان بلندپایه ونزوئلا از جمله رئیس سازمان اطلاعات و مدیر پلیس ملی ونزوئلا تحریم شوند.

دولت آمریکا گفته بود این اشخاص اقدامات خشونت‌بار یا نقض حقوق بشر مرتکب شده‌اند.

کد خبر 291910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha