همشهری آنلاین: نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا وعده داد که اگر دولتش نتواند تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی یک میلیون مسکن بسازد، سبیلش را می‌تراشد.

وعده ام عمل نشد، سیبیلم را می تراشم

به گزارش ايرنا، خبرگزاری فرانسه از کاراکاس به نقل از مادورو نوشت: 'اگر تا 31 دسامبر (10 دی) یک میلیون خانه را تحویل نداده باشم، برای تنبیه خود و دیگر اینکه همگان از شکستم خبردار شوند سبیلم را می تراشم.'

اشاره مادورو به طرح بلندپروازانه ساخت مسکن است که هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در سال 2011 (1390) آغاز کرد تا خانواده های آسیب دیده از سیل ویرانگر سال 2010 (1389) اسکان یابند.

چاوز که در سال 2013 (1392) درگذشت، قول داد تا سال 2019 (1398) سه میلیون خانه بسازد. دولت مادورو می گوید که تاکنون 800 هزار خانه را تحویل داده است.

نفت، مهمترین منبع درآمد ونزوئلا است و این کشور بزرگترین ذخائر اثبات شده نفت در دنیا را دارد. با این حال با تورم فزاینده و کمبود شدید کالاهای اساسی مانند دستمال کاغذی، اقتصاد آن در وضعیت نابسامانی قرار دارد. یک ماه تا انتخابات مجلس ونزوئلا باقی مانده است و مادورو می گوید که کاهش قیمت نفت تاثیری در کمک های اجتماعی دولت نخواهد داشت.

بنا به این گزارش ؛ 'نظرسنجی ها نشان می دهند که مخالفین در انتخابات 6 دسامبر (13 آذر) که برای تصاحب 167 کرسی مجلس ونزوئلا برگزار می شود، از دولت پیش خواهند افتاد.'

کد خبر 312807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha