همشهری آنلاین: نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا شنبه شب به وقت محلی در یک برنامه تلویزیونی،با پیش بینی اینکه به دلیل اقدامات ریاضتی، اتفاقی در یونان خواهد افتاد همچنین «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا را «آدمکش» خواند.

رییس جمهوری ونزوئلا، نخست وزیر اسپانیا را آدمکش خواند

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، مادورو به بحران یونان اشاره کرد و گفت: آنچه که در یونان در حال اجراست، یک درام است.به دلیل اقدامات ریاضت اقتصادی که رهبران اروپایی آدمکش از یونان تقاضا می کنند ، یک اتفاق در یونان خواهد افتاد.

وی ادامه داد: دیگر آدمکش اروپا، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیااست.

مادورو تصریح کرد: بسته نئو لیبرال تحمیل شده به «آلکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان بر اساس دستورالعمل «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان است و شامل تقاضایی است که از یونان می خواهد از طریق خصوصی سازی ها ، 50 میلیارد یورو پول پس انداز کند که 10 برابر مبلغی است که یونان در 5 سال اخیر جمع آوری کرده است.

رییس جمهوری ونزوئلا یادآورشد: این چیزی است که آن را تفکر واحد می نامیم، دوران دیکتاتوری تفکر واحد نئولیبرال در آمریکای لاتین به پایان رسیده و در سال 1989 در ونزوئلا ، موجب موج اعتراضات مردمی و غارت های بزرگ شد.

وی یادآور شد که در جریان این قیام، ارتش وقت این اعتراضات را با تیراندازی سرکوب کرد و بر اساس آمار رسمی آن وقت ، 300 نفر کشته شدند .

مادورو تاکید کرد: دستور ، قتل عام ملت ونزوئلا بود .

وی در این مورد بلافاصله به قانون محدودیت آزادی بیان و امنیت شهروندی معروف به 'قانون دهانبند' در اسپانیا که از سه هفته پیش به اجرا گذاشته شده، اشاره کرد و گفت: راخوی با این قانون به اسم 'فرانسیسکو فرانکو' دیکتاتور سابق اسپانیا، مشتی به دهان دموکراسی زد .

رییس جمهوری ونزوئلا گفت که اگر چنین قانونی در ونزوئلا تصویب می شد ، شما فکر می کنید که چه اتفاقی می افتاد ؟ دولت آمریکا ، کمیسیون بین آمریکایی حقوق بشر ، سازمان ملل و گزارشگران سازمان ملل که مزدورانی هستد که در تمام زندگی خود از گرینگو ها (آمریکایی ها)، پول گرفتند، چه می گفتند ؟

مادورو افزود: آنها می گفتند این یک دیکتاتوری است، پایان جهان است و مرا هر چیزی صدا می کردند.

وی تصریح کرد: قانون سرکوبگر، قانون فرانکو، قانون دهانبند، مانع می شود کسانی به دلیل نداشتن وضعیت مالی خوب از خانه های خود بیرون رانده شوند و کسانی که در حمایت از آنها معترض هستند، اعتراض کنند. آیا نام این دموکراسی است ؟.این لغو دموکراسی و مشتی به دهان دموکراسی است که راخوی نخست وزیر اسپانیا به اسم فرانکو و با قانون دهانبند انجام داده است.

مادورو پیشتر نیز اعلام کرده بود که نمایندگان پارلمان ونزوئلا از این قانون، در تمامی صحنه ها شکایت خواهند کرد و از آن به عنوان «قانون فاشیستی» یاد کرده بود.

کد خبر 302164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha