جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به گذشته ده‌ها قدم پیشرفت کرده‌ایم اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم گفت: شهر با عوارض مردم قابل توسعه نیست و حداقل 15 هزار میلیارد تومان در سال باید در شهر هزینه شود تا مردم شاهد رشد شهر باشند.

محمد باقر قالیباف که در همایش ائمه جماعات و شورایاران مناطق شش و هفت شهرداری تهران سخن می‌گفت، اظهار داشت: شهر کاملا بر اساس نظریه پایدار شهری اداره می‌شود و رویکردی که این نظریه را منطبق بر فرهنگ و بومی‌می‌کند رویکرد محله محوری است. چرا که تهران بدون محله محوری امکان اداره شدن ندارد.

شهردار تهران با اعلام اینکه دولت تنها در بخش حمل و نقل به شهرداری کمک کرده است گفت: در مدیران ارشد شهرداری این دغدغه وجود دارد که مردم بر هزینه کردن پولشان نظارت داشته باشند و به همین دلیل برای اولین بار است که در تاریخ شهرداری، شهردار گزارش مالی درآمد و هزینه خود را به اطلاع عموم شهروندان رسانده است.

قالیباف با اشاره به اینکه من مرتب اخبار و مراحل پیشرفت 40 کلانشهر دنیا را رصد می‌کنم افزود: هنوز در شهر نتوانسته‌ایم طرح‌های فرا ملی اجرا کنیم و حتی تاکنون نتوانسته‌ایم از سرمایه‌های مردم در توسعه شهر به درستی استفاده کنیم.

شهردار تهران همچنین با حضور در مراسم یادواره شهدای گلدسته در شهرک‌های گلدسته و فیروز بهرام با تاکید بر نقش فرهنگ شهادت در ارتقای فرهنگ جامعه گفت: فرهنگ شهادت همان فرهنگ عاشورا ست و تا زمانی که انقلاب ما در مسیری حرکت کند که فرهنگش شهادت باشد هیچ آسیبی به جامعه ما وارد نخواهد شد.

قالیباف در ادامه گفت: اگر در عرصه سیاست اخلاق را رعایت نکنیم از خود گذشتگی نکنیم و بدنبال سهم خواهی‌‌ها باشیم، از فرهنگ شهادت فاصله گرفته‌ایم.

کد خبر 29159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز