شهردار تهران با اشاره به فعالیت 14 ماهه شورایاری‌ها، نقش آن‌ها را بسیار موثر بیان کرد و گفت: تا زمانی که در شهرداری هستیم به شورایاری‌ها نیازمندیم و از آن‌ها حمایت می کنیم زیرا به عقیده ما شهرداری نمی تواند بدون مردم کار خود را پیش ببرد.

به گزارش سما، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، در همایش ائمه جماعات و شورایاران مناطق 4 و 8 تهران در فرهنگسرای اشراق با بیان این مطلب افزود: شهرداری یک نهاد مردمی است و به جز بخشی از هزینه مترو و اتوبوسرانی که از سوی دولت تامین می شود، بقیه پول‌هایی که در سطح شهر هزینه می شود از پول‌های مردم است و به همین دلیل است که مردم باید  برکارهای شهرداری نظارت مستمر داشته باشند.

وی در ادامه به نقش مساجد در ارتقای فرهنگ شهر اشاره کرد و افزود: راه نجات کلان شهرهایی مثل تهران با توجه به فرهنگ ایرانی، اسلامی این است که محله محوری را با تاکید بر رویکرد مسجدی اجرایی کنیم و به نظر من مساجد باید مرکز حرکت شهرداری در کارها باشد.

شهردار تهران در ادامه گفت: در بودجه سال‌های 85 و 86 موضوعات را کاملا محلی دیدیم و بر توسعه محلات تأکید داشته و بر این اعتقادیم که پولها و اعتبارات باید در سطح محلات به خوبی هزینه شوند و اگر هم عیب و نقصی در کارها و جود دارد باید دست در دست هم داده و با کمک شهروندان مشکلات را حل کنیم.

قالیباف سپس به اقدامات شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: پروژه‌ها و اقدامات فرامنطقه ای و در سطح ملی از قبیل برج میلاد، بزرگراه‌ها و...را شخصاً پیگیری می کنم، اما پروژه‌هایی که در مقیاس منطقه و محله ای در حال انجام است باید از سوی شهرداران مناطق پیگیری شود.

کد خبر 26930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز