دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

طبیعی است که نیروهای جدید باید بتوانند هزینه های ناشی از تغییر را جبران کنند و در عین حال موقعیت دولت را در خدمت به مردم و کشور بالا ببرند. در این صورت فکر می‌کنم مجلس همراهی خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه  افزود: نمی‌توان مدیران با تجربه ای را که در حال اتمام سخت ترین پروژه اجرایی مثل کارت هوشمند هستند، در اوج حساسیت کار عزل کرد.

 یا بزرگترین خودروسازی کشور را به کسی سپرد که با صراحت نسبت به خودروی ملی اظهار بی اعتقادی و از مونتاژ کاری صرف دفاع می‌کند. یا کسانی راکه سابقه بسیار محدود صنعتی داشته اند بر سر بزرگترین سازمان صنعتی توسعه ای با40 سال سابقه گماشت.

توکلی درباره انتصاب محرابیان به عنوان سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: بنده فکر می کنم در اوج تعقیب اجرای تبصره 13 و سیر به سمت حل یک مشکل کهنه که از کارهای شجاعانه و قابل تقدیر دولت آقای احمدی نژاد و مجلس هفتم است، برداشتن آقای محرابیان از سر این کار مناسب نبود.

تازه ایشان به آن ستاد مسلط شده بود و حالا رئیس جمهوری برای پیگیری کارهای بسیار خطیر آن ستاد، در آستانه مهر و گشایش مدارس و دانشگاه ها باید برای آنجا هم فکر بکند. در عین آنکه در دوره گذار کوتاه هم باید فرد باتجربه تری سکاندار وزارت صنایع و معادن می شد تا علامت مثبتی برای مجلس باشد. به هر حال ما برای ارتقای وزارتخانه ها حتماً با دولت همراهی می‌کنیم.

تغییرات غیرفنی

الیاس نادران با بیان اینکه در خصوص تغییرات اخیر در کابینه اطلاع دقیقی ندارد اظهار داشت: با توجه به اشرافی که نسبت به عملکرد وزارت نفت داشته و عملکرد این دو سال را قابل دفاع می‌دانم، این تصمیم را ناگهانی ارزیابی می‌کنم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با همشهری با نامناسب خواندن شرایط و زمان اتخاذ این تصمیم و همچنین با اشاره به شایعاتی که به ویژه پس از آغاز سال جدید مبنی بر تغییر وزیر نفت مطرح شده بود، تأکید کرد: به عقیده من دلایل غیرتخصصی و غیرفنی در تغییر وزیر نفت مطرح بوده است.

نادران با اشاره به انتخاب علی‌اکبر محرابیان رئیس ستاد تبصره 13 به عنوان سرپرست وزارت صنایع و معاون نیز گفت: این انتخاب 2 آسیب دارد،‌اول اینکه مجموعه‌ای که بازار فرآورده‌های نفتی و به ویژه سهمیه‌بندی بنزین را تنظیم کرد، دچار اختلال در مدیریت خواهد شد و دیگر  اینکه باید گزینه مناسب‌تری که از تخصصی بالا و مرتبط نیز برخوردار باشد، در این مورد استفاده می‌شد.

عضو فراکسیون اصولگرایان در پایان درباره شایعه استعفای داوود دانش جعفری وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز تصریح کرد: پس از تغییرات این چنینی، شایعاتی نظیر این هم رواج پیدا می‌کند اما من اطلاعی از آن ندارم.

مرتضی تمدن عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان  با غیرعادی ندانستن فرآیند تغییرات کابینه گفت: در روش رئیس‌جمهوری این قاعده حاکم است که هرگاه یکی از دو طرف نتواند با دیگری ادامه همکاری دهد به صورت طبیعی و عادی وزیر از کابینه کنار می‌رود.

به گزارش ایسنا سیدحسین هاشمی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن هم  درباره استعفای وزیر صنایع گفت: این نوع تغییرات در سطح وزیر، مشکل صنعت را حل نخواهد کرد؛ مگر این که کسی که به عنوان وزیر صنایع انتخاب می‌شود بخش صنعت و معدن را به خوبی بشناسد و به قدری تشخیص در این بخش را داشته باشد که بی‌نیاز به مطالعه چند ماهه باشد.

محمدرضامیرتاج‌الدینی عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز با اشاره به این‌که از چند ماه قبل موضوع تغییر در وزارت نفت و وزارت صنایع و معادن مطرح بود، گفت: رئیس جمهور برای یک سال با وزرا توافق کرده بود.

کمال دانشیار رئیس کمیسیون انرژی  با اشاره به خبر تغییر وزیر نفت گفت: ما تغییر مدیریت را در وزارت نفت به صلاح نمی‌دانستیم اما به هر حال طبق قانون اساسی، دولت اختیاراتی دارد و البته در برابر مردم و مجلس باید پاسخگو باشد.

محسن کوهکن عضو هیات‌رئیسه مجلس نیز با اشاره به خبر تغییر وزرای صنایع و نفت، گفت: از جهت این که آقای رئیس‌جمهوری این رودربایستی‌ها را کنار گذاشته است برخی اقدامات را مثبت می‌دانم. همه باید بدانند اگر ارزیابی مثبت از عملکردشان وجود نداشته باشد احتمال این که هر فرد مسئولیتش را از دست بدهد وجود دارد. این امر مثبتی است.

حسین آفریده عضو فراکسیون اقلیت در ارزیابی از عملکرد وزیر نفت  نیز تصریح کرد: دولت از مدت‌ها پیش علاقمند به تعویض وزیری هامانه و منصوب کردن شخصی نزدیک به تفکرات خودش در وزارت نفت بود، ولی چون کسی را پیدا نمی‌کرد و از طرفی وزیری هامانه به اوضاع و احوال وزارتخانه مسلط‌ تر شد و با توجه به شرایط بین‌المللی به خوبی عمل کرد، موضوع را رها کرد.

کد خبر 28867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز