شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیته‌های مردمی وابسته به انصار الله در یمن برای اعلام مخالفت خود با تلاش‌هایی برای دور زدن خواسته‌های انقلاب صورت می‌گیرد در صنعاء راهپیمایی کردند. در همین حال جدایی‌طلبان جنوب یمن در عدن پس از برپایی نشست‌هایی از تشکیل "کمیته هماهنگی" برای بررسی آینده جنوب این کشور خبر دادند.

تظاهرات حامیان انصارالله در یمن

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در پی استعفای عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن و خالد البحاح، نخست‌وزیر این کشور جدایی‌طلبان جنوب یمن در عدن پس از نشست‌هایی که روز جمعه با رهبران و نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف برگزار کردند، از تشکیل کمیته هماهنگی برای بررسی آینده جنوب یمن خبر دادند.

در همین راستا علی هیثم الغریب از رهبران برجسته در میان جدایی‌طلبان جنوب یمن در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: پیامدهای خطرناک اوضاع سیاسی یمن ایجاب می‌کند که تلاش‌های گروه‌ها و احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی در زیر چتر واحدی باشد.

الغریب گفت: تمامی طرف‌های سیاسی در جنوب یمن و برای نخستین‌بار بر سر این امر به توافق رسیدند که هیات هماهنگی موقتی را با حضور نمایندگانی از گروه‌های سیاسی مختلف تشکیل دهند تا این هیات مدیریت اوضاع کنونی در جنوب یمن را بر عهده داشته باشد و برنامه‌های کاری خود را که هدف از آن به استقلال رسیدن جنوب یمن است را مشخص کند.

وی عنوان داشت: وظیفه برقراری امنیت در استان عدن و مناطق جنوب یمن به صورت کامل به کمیته‌های امنیتی واگذار شده که وظیفه اصلی آن‌ها برقراری امنیت نهادهای دولتی و خصوصی و مقابله با هرگونه خطر قریب‌الوقوع است.

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد که کمیته انقلابی در یمن از کمیته‌های مردمی خواسته است تا در هوشیاری امنیتی بیشتری به سر برند و از دارایی‌های دولتی و خصوصی حفاظت به عمل آورند.

این کمیته انقلابی همچنین اعلام کرده است که باید تدابیر اتخاذ شده بر مبنای شراکت با تمامی گروه‌ها و طبق منافع عالی کشور باشد.

این کمیته انقلابی که وابسته به انصارالله (حوثی‌ها) است، همچنین اعلام کرده که گروه‌های سیاسی تمهیدات لازم را برای انتقال قدرت از طریق روش‌های دموکراتیک در پیش گرفته‌اند.

همزمان کمیته‌های مردمی وابسته به حوثی‌ها در اعتراض به تلاش‌ها برای دور زدن خواسته‌های انقلاب راهپیمایی گسترده‌ای را در صنعاء پایتخت یمن برگزار کردند. در جنوب یمن نیز هزاران تن راهپیمایی‌هایی را در عدن و حضرموت برگزار کرده و خواهان وحدت کلمه و جدایی کشور جنوب یمن از شمال شدند.

همچنین قرار است پارلمان یمن فردا (یکشنبه) نشستی را برگزار کند تا مساله استعفای عبد ربه منصور هادی را مورد بررسی قرار داده و پذیرش این استعفا یا رد آن را مورد مناقشه قرار دهد.

براساس قانون اساسی یمن، یحیی الراعی رئیس پارلمان به طور موقت تا زمان برپایی انتخابات جدید اداره امور کشور را برعهده دارد.

کد خبر 285206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha