همشهری آنلاین: منابع رسانه‌ای از عقب نشینی و موافقت رئیس جمهور یمن با شروط جنبش انصار الله طی جلسه فوق العاده‌ای که با نمایندگان این جنبش برگزار شده بود خبر دادند.

رئیس جمهوری یمن عقب‌نشست؛ موافقت منصورهادی با ۴ شرط انصارالله

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبد الربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن با شروط جنبش انصار الله موافقت کرد.

رئیس جمهور یمن روز چهارشنبه، یک روز پس از درگیری‌های مسلحانه اطراف کاخ ریاست جمهوری، نشستی با حضور نمایندگان جنبش انصارالله یمن برای بررسی بحران فعلی کشور برگزار کرد.

شبکه خبری «اسکای نیوز»، خبر داد که این نشست فوری بعد از تحولات اخیر و محاصره کاخ ریاست جمهوری به وسیله نیروهای جنبش انصار الله صورت گرفته است.

جنبش انصارالله یمن روز گذشته اعلام کرد که رئیس جمهوری یمن عامل درگیری‌ها و نابسامانی‌های کشور است زیرا او به توافق «صلح و شراکت» عمل نمی‌کند و در حال دور زدن این مسئله است.

سه‌شنبه‌شب رهبر جنبش انصارالله در سخنان زنده تلویزیونی، در پاسخ به تبلیغات رسانه‌ای گفت: شراکت به معنی کودتا نیست، همچنین جنبش انصارلله چهار موضوع را از دولت و رئیس‌جمهور مطالبه کرده است و اجرای آن‌ها را شرط تمام شدن بحران ذکر کرده است:

1- اصلاح وضعیت هیأت ملی طبق قانون اساسی جدید.

2- اصلاح اشکالات وارده در ضمیمه قانون اساسی.

3- اجرای توافقنامه «صلح و مشارکت».

4- حل وضعیت امنیتی مخصوصا اوضاع مأرب.

نیروهای انصارالله کنترل یک پایگاه مهم نظامی را در اختیار گرفتند

 ایرنا نيز در گزارشي به نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس از صنعا اعلام كرد: نیروهای جنبش انصارالله یمن روز چهارشنبه کنترل یک پایگاه مهم نظامی در غرب صنعا را در اختیار گرفتند.

ببر اساس اين گزارش  این نیروها همچنین روز چهارشنبه مطالبات جدیدی را منتشر کردند و خواستار پست معاونت ریاست جمهوری و چند منصب مهم دولتی شدند.

نیروهای جنبش انصارالله ساعات اولیه روز جاری بر بزرگترین پایگاه موشکی یمن واقع در تپه ای در غرب صنعا مسلط شدند.

به گفته مقام های نظامی یمن، هیچ گونه مقاومتی در برابر تحرکات نیروهای انصارالله در این پایگاه صورت نگرفت.

مقام های مزبور در حالی که خواستند نامشان ذکر نشود، افزودند: نیروهای انصارالله از فرماندهان این پایگاه خواستند کنترل پایگاه را واگذار کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که نیروهای انصارالله روز سه شنبه در کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا مستقر شدند.

این گزارش همچنین حاکی است که نیروهای انصارالله کنترل ساختمان تلویزیون و خبرگزاری رسمی یمن را در اختیار گرفتند و منزل 'خالد بحاح' نخست وزیر یمن را محاصره کردند.

کد خبر 284995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha