همشهری آنلاین: دولت یمن روز سه شنبه خواستار تشکیل جلسه فوری برای تاکید بر اجرای قرارداد صلح ومشارکت میان رئیس جمهوری یمن وجنبش انصار الله پس از درگیری شدید میان جنبش انصار الله وگارد ریاست جمهوری ودولت در صنعا شد.

 دولت یمن خواستار اجرای فوری قرارداد صلح با انصارالله شد

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، دولت یمن با صدور بیانیه ای از همه طرف های سیاسی امضا کننده قرارداد صلح ومشارکت دعوت کرد در جلسه ای که به ریاست عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری وبا حضور هیئت های مجلس نمایندگان وشورا تشکیل می شود شرکت کنند.

بر اساس این بیانیه ، در این جلسه نقشه راه عملی وفوری برای توقف خشونت وجلوگیری از انحراف عملیات سیاسی وکشیده شدن کشور به سمت ویرانی تدوین خواهد شد.

این در حالی است که در درگیری های شدید روز گذشته میان نیروهای جنبش انصار الله و گارد ریاست جمهوری یمن در صنعا دست کم 2 تن کشته و 14 تن دیگر زخمی شدند.

پس از وقوع درگیری ها، دفتر سیاسی جنبش انصار الله از تشکیل کمیته مشترک بین این جنبش و نمایندگان رییس جمهوری این کشور برای آرام کردن اوضاع و برقراری آتش بس خبر داد.

سفارتخانه های خارجی در صنعا پس از وقوع درگیری میان جنبش انصارالله و گارد ریاست جمهوری در اطراف مقر ریاست جمهوری، تعطیل شدند.

جنبش انصارالله در 21 سپتامبر(30 شهریور) گذشته کنترل صنعا را به دست گرفته و دایره نفوذ خود را در دیگر شهرهای این کشور گسترش داده است.

فعالیت تروریست های القاعده در یمن به جدی ترین مشکل امنیتی برای این کشور تبدیل شده، به طوری که در سال های اخیر تمرکز امور امنیتی در یمن بر مقابله جدی با القاعده در این کشور بوده است.

در این میان نیروهای انصار الله به صورت جدی به مقابله با القاعده پرداخته و تاکنون شکست های سنگینی به آن ها وارد کرده اند.

کد خبر 284826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha