همشهری آنلاین: رهبر جنبش انصارالله یمن با محکوم کردن دخالت شورای امنیت گفت: یمنی‌ها در برابر توطئه تجزیه کشور، ایستاده‌اند.

یمن

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، عبدالملک بدر الدین الحوثی با تاکید بر دفاع از دستاوردهای انقلاب و توافق صلح گفت: ما مخالف طرح تجزیه کشور و شش منطقه ای شدن یمن هستیم و این طرح را به معنای تجزیه کشور می‌دانیم.

وی گفت: حساسیت ما این است که این تقسیم و تجزیه جغرافیایی بر اساس معیارهای سیاسی است که باعث تجزیه یمن می‌شود و این کشور استقلال و قدرت خود را از دست می‌دهد.

الحوثی در ادامه سخنان خود بیان داشت: اوضاع کلی یمن بیانگر این است که نیروهای سیاسی در مسیر ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در کشور حرکت می کنند تا در نهایت به توافق صلح و شراکت عمل نشود.

نیروهای سیاسی در پی لغو توافق صلح هستند

عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: بنابراین این نیروهای سیاسی وارد جبهه های جدیدی در ایجاد بحران در کشور شدند و می‌خواهند انقلاب مردمی، توافق صلح و شراکت و سند گفتگوی ملی ، امنیت و ثبات کشور را هدف قرار داده اند و تمرکز این نیروها برای مشکل آفرینی در استان مارب و وارد کردن بیشتر ضرر و زیان به کشور است.

وی در ادامه سخنان خود گفت : در این مسیر توطئه های زیاد و خطرناکی طراحی کردند و با این توطئه می خواهند توافق صلح و شراکت و سند گفتگوی ملی را نابود کنند که اخیرا نیز پیش نویس قانون اساسی را تهیه کردند.

رهبر جنبش انصار الله یمن تاکید کرد: باید همه گروه های سیاسی در یمن در ساختار قدرت این کشور حضور داشته باشند تا توافق نامه عمل شود، بنابراین هیج توجیهی برای فرار از اجرای این توافق و یا تلاش برای تباه کردن آن وجود ندارد.

عبد الملک گفت: مسیری که دولت یمن دنبال می کند مخالفت با نتایج گفتگوهای ملی است.

توهین به پیامبر اسلام (ص) محکوم است

رهبر جنبش انصار الله يمن همچنین هتاکی نشریات غربی را به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) محکوم کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: این توهین ها که به صورت مکرر روی می دهد و آخرین بار در برخی از نشریه های فرانسه روی داد، بیانگر آن است که این نشریات توجهی به قداست ارزش ها و مقدسات اسلامی ندارند.

وی گفت: در سایه توطئه قدرت های استکباری علیه یمن شاهد آن هستیم در پی طراحی توطئه القاعده در منطقه، تلاشی برای مرتبط کردن حوادث فرانسه و تحولات یمن وجود دارد.

کودتایی روی نداده است

مشاور رئیس جمهور یمن گزارش داد: کودتایی در کشور صورت نگرفته است و رئیس جمهور نیز خواسته است که امروز نشستی برگزار شود.

وی تاکید کرد: اوضاع اکنون در صنعا پایتخت یمن رو به آرامش است اما کشور در لبه پرتگاه قرار دارد.

کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصارالله مراکز حساس صنعا پایتخت یمن را در کنترل خود دارند.

حوثی های یمن عبد ربه منصور هادی ، رئیس جمهور این کشور را در منزلش در خیابان الستین محاصره کرده اند.

پایتخت یمن پس از حمله حراست ریاست جمهوری به نیروهای کمیته مردمی، دو روز پرتنشی را سپری کرد.

راجح بادی ، سخنگوی نخست وزیر یمن گزارش داد: حوثی ها از دیروز دفتر نخست وزیری را محاصره کرده اند.

در خواست شورای امنیت از یمنی ها

دیشب شورای امنیت سازمان ملل با تشکیل نشست اضطراری به بررسی بحران یمن پرداخت.

شورای امنیت با حمایت از منصور هادی رئیس جمهور یمن، خواستار همکاری گروه های یمنی با او شد.

وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند: این شورا امروز برای بررسی تحولات امنیتی و سیاسی یمن در عربستان نشست اضطراری برگزار می کند.

پایگاه خبری الاخبار عراق گزارش داد، یک مقام آمریکایی اعلام کرد: دو کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا وارد منطقه ای در دریای سرخ شدند و آماده اند در صورت لزوم کارکنان سفارت آمریکا را از پایتخت یمن به مکان امن منتقل کنند.

کد خبر 284913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha