همشهری آنلاین: جنبش انصارالله و کنگره سراسری مردمی با انتقال جلسات گفت وگو برای حل بحران به مکان دیگری خارج از صنعا مخالفت کردند.

انصارالله با ادامه گفت وگو در خارج از صنعا مخالفت کرد

به گزارش ايرنا، روز دوشنبه پایگاه' الخبر الیمنیه' یک منبع سیاسی گفت: در حالی که این مذاکرات هم اکنون هم ادامه دارد اما هنوز زمان انتقال ومکان جدید مذاکراتی که تحت نظارت جمال بن عمر نماینده سازمان ملل در یمن انجام می شود مشخص نشده است.

وی افزود:گروههای سیاسی امضا کننده قرارداد صلح ومشارکت به استثنای دو حزب ناصری وسلفی الرشاد که جلسات مذاکرات را از قبل تحریم کردند امروز نیز جلسات مذاکره را در یکی از هتل های صنعا تحت نظارت جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن درباره بررسی راههای انتقال جلسات گفت وگو از صنعا به مکان دیگری ادامه می دهند.

یکی ازمنابع گفت وگو کننده گفت: جنبش انصارالله وهم پیمانان آنها وحزب کنگره سراسری مردمی به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن با انتقال جلسات گفت وگو به خارج از صنعا مخالفت کردند.

وی افزود: انتقال جلسات مذاکره از صنعا به مکان دیگری درخواست عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن است که دو روز قبل صنعا را ترک ووارد استان عدن در جنوب کشورشد.

گروههای سیاسی امضا کننده قرارداد صلح ومشارکت در 21 سپتامبر ( شهریور) دو هفته قبل جلسات مذاکره تحت نظارت جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن برای بررسی راههای حل بحران را بررسی کردند.

یمن از زمان انقلاب سال 2011 و سرنگونی حکومت «علی عبدالله صالح» دستخوش ناآرامی است.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند، بیم آن می رود که با حضور منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی در عدن، بحران یمن وارد مرحله تازه ای شده و درگیری ها در آن کشور گسترش یابد.

جمال بن عمر میانجی سازمان ملل برای حل بحران یمن، روز گذشته اعلام کرد که احزاب این کشور درباره تشکیل شورای انتقالی مردمی برای کمک به اداره امور یمن و برون رفت از بحران سیاسی، به توافق رسیده اند.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

کد خبر 288037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha