همشهری آنلاین: روزنامه العرب نوشت ترکیه با افزایش سفرهای هوایی خود به عدن، می‌خواهد داعشی‌ها را به جنوب یمن منتقل و این کشور را در داعشی‌ها غرق کند.

روزنامه العرب از قصد ترکیه برای انتقال داعشی ها به یمن خبر داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، به نوشته این روزنامه چاپ لندن، تصمیم شرکت خطوط هواپیمایی ترکیه مبنی بر افزایش سفرهای هوایی استانبول - عدن، به روزانه هفت پرواز، تعجب محافل سیاسی و امنیتی یمن را برانگیخته است.

این محافل نگرانند تصمیم شرکت خطوط هواپیمایی ترکیه، مقدمه ای برای غرق کردن یمن در تروریست های داعش باشد که در سوریه و عراق می‌جنگند.

به نوشته العرب کارشناسان صنعت هوایی معتقدند، با توجه به تعداد مسافرانی که ماه پیش از استانبول به عدن پرواز کردند، افزایش تعداد پروازها هیچ ضرورتی ندارد .

العرب می افزاید در پس پرده این تصمیم ، برنامه هایی وجود دارد که ترکیه تلاش می‌کند آنها را در یمن عملی کند.

خطر این برنامه ها از خطر برنامه هایی که ترکیه در لیبی اجرا کرد، کمتر نیست. ترکیه چندین پل هوایی از استانبول به برخی شهرهای لیبی از جمله لیبی و مصراته،‌ باز کرد.

به گفته کارشناسان نظامی لیبی‌ و بخش های اطلاعاتی عربی و غربی ، ترکیه با هواپیماهای خود که به لیبی می‌رفتند برای انتقال مهمات، ادوات جنگی و تروریستهایی استفاده می‌کرد که در سوریه و عراق می‌جنگیدند . هدف این بود که تروریست ها به شبه نظامیان مسلح در لیبی ملحق شوند و اوضاع لیبی را به سمت هرج و مرج سوق دهند .

منابع یمنی نگرانند، از سفرهای هوایی جدید برای انتقال افراد مسلحی به یمن استفاده شود که در جنگ سوریه شرکت داشتند .

العرب: هدف ‌ترکیه، تکرار تجربه سوریه و عراق

به نوشته العرب هدف ‌ترکیه این است که تجربه سوریه و عراق را تکرار کند . ترکیه تروریست ها را به سوریه و عراق منتقل ، و به عناوین مختلف ورود آنها را به سوریه و عراق تسهیل می‌کرد . این بار نیز تحت عنوان تبادلات تجاری‌ و آشنایی با آثار باستانی یمن ، این کار را انجام می‌دهد .

عبدالله الشامی، عضو کمیته عالی انقلاب یمن، ترکیه را به تلاش برای بهره برداری از خلاء سیاسی در یمن متهم کرد و گفت:‌ ترکیه با افزایش سفرهای هوایی به عدن می‌خواهد ارتباط خود را با گروه های تروریستی بیشتر کند.

گزارش های امنیتی عربی و غربی، تاکید می‌کند ترکیه به ریاست اردوغان، از چهار سال پیش تاکنون، از گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق حمایت و به آنها کمک مالی می‌کند و زمینه ورود دهها هزار تروریست را به خاک سوریه و عراق، فراهم کرده است و شهرها و روستاهای ترکیه به خصوص مناطق مرزی این کشور، به پناهگاهی امن برای تروریست هایی تبدیل شده است که از نقاط مختلف جهان می‌آیند.

در ادامه تحولات سیاسی در یمن؛ نمایندگان گروههای انقلابی این کشور دیروز فصل جدیدی را رقم زدند و با انحلال رسمی دولت مستعفی سابق ، پارلمان را هم منحل و با دعوتِ از همه گروههای سیاسی برای مشارکت در ادارة کشور، از تلاش برای تدوین قانون اساسی نو سخن گفتند. اقدامی که خرسندی یمنیها را در پی داشت.

کد خبر 286681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha