چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش های دریافتی از مناطق عملیاتی در شمال بغداد حاکی است که تروریست‌های داعش که از مناطق مختلف 'دیالی' متواری شده‌اند، به سمت 'تکریت' گریخته و در این شهر محاصره شده‌اند.

داعش محاصره

یک منبع امنیتی به ایرنا در بغداد گفت: شکست داعش در دیالی بسیار سنگین بود و حتی تلاش‌های آنها برای فرار از محاصره در روزهای اخیر نیز نتیجه‌ای نداشت، بطوری که در 'سامرا' و برخی مناطق 'صلاح‌الدین' نیروهای دولتی و 'الحشد الشعبی'، حملاتشان را دفع کرده و تعداد زیادی از آنان را به هلاکت رسانده‌اند.

این منبع اضافه کرد: راهبرد داعش از خرداد ماه امسال که 'موصل' را اشغال کرد، در سه مرحله خلاصه می‌شود، در مرحله اول در همان روزهای آغازین، تهاجمی بود و در مرحله دوم پس از فتوای مرجعیت و بسیج مردم، وضعیت دفاعی به خود گرفت و اکنون و در مرحله تروریست‌های داعش تنها به فرار و بمب‌گذاری اکتفا می‌کنند.

وی تحرکات اخیر داعش را نیز تقلایی برای فرار از وضعیت فعلی این گروه دانست و گفت: مقابله این روزهای داعش با نیروهای عراقی، نه برای ضربه زدن که برای فرار از منطقه صورت می‌گیرد.

گزارش‌های دیگر ایرنا از مناطق عملیاتی عراق از وجود تحرکات گسترده قوای عراقی مشتمل بر ارتش، الحشد الشعبی، نیروهای 'عشایری' (اهل سنت) و سایر نیروهای امنیتی برای انجام یک عملیات بزرگ در شمال عراق حکایت دارد.

گفته می‌شود، این عملیات سرنوشت دو استان 'کرکوک' و صلاح‌الدین را روشن کرده و زمینه ساز نبرد نهایی در موصل خواهد بود.

کد خبر 286945

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha