همشهری آنلاین: یک نماینده پارلمان ترکیه اعلام کرد: ۵۰ هزار تروریست خارجی طی چهار سال گذشته در راستای سیاست خصمانه دولت این کشور علیه سوریه جذب و مقیم ترکیه شدند.

۵۰ هزار تروریست مقیم ترکیه شدند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری یورت ، خانم شفق پایو نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق در مجلس ترکیه با عنوان این مطلب از دولت ترکیه سووال کرد: این افراد که اغلب چچنی و لیبیایی هستند پس از اینکه شماری از آنان از منطقه کوبانی (عین العرب) در خاک سوریه رانده شدند در کدام شهر ترکیه اقامت می کنند.

وی که در مجلس ترکیه سخن می گفت ، اضافه کرد: شمار کثیری از این تروریستها عضو گروه تروریستی داعش هستند ، هزینه های آنان را چه کسی می پردازد و چه تضمینی وجود دارد که این افراد تهدیدی برای امنیت ترکیه نخواهند شد.

این نماینده مجلس هم چنین مدعی شد، گروهی ازعناصر داعش پس از شکست اخیر در کوبانی با اطلاع سازمان اطلاعات و ارتش ترکیه سلاح های سنگین و مهمات خود را به ترکیه منتقل کردند.

'شفق پایو' با انتقاد از حمایتهای حزب حاکم عدالت و توسعه از گروه تروریستی داعش مدعی شد بخشی از اعتبارات دولت ترکیه برای پناه دادن به آوارگان سوری در اختیار تروریست های داعش قرار گرفته است.

یکی از مقامات ترکیه پیش از این از درمان بیش از 5 هزار ترروریست که با دولت بشار اسد می جنگند، در بیمارستانهای این کشور خبر داده بود.

ترکیه اخیرا توافقنامه آموزش تروریست های سوری را در خاک این کشور با آمریکا امضا کرد.

کد خبر 287807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha