جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را دورو خواند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی

به گزارش ايرنا، کالین در واکنش به درخواست نتانیاهو در زمینه محکوم کردن سخنان رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در واکنش به شرکت وی در تظاهرات ضد تروریسم در پاریس گفت: سخنان نتانیاهو علیه اردوغان تلاش برای به فراموشی سپردن جنایات در غزه مایه شرم و دو رویی است.

وی افزود: نتلاش نتانیاهو برای سوء استفاده از تظاهرات ضد تروریسم پاریس در راستای منافع سیاسی خود مایه تاسف است و همه باید آن را محکوم کنند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: نتانیاهو با استفاده از کلمه ترور اسلامی درصدد ارتباط دادن حملات پاریس با اسلام است و این نیز بطور آشکارا تلاش برای توسعه اسلام هراسی است.

کالین افزود: اسراییل با پنهان شدن در پشت ادعاهای یهودی ستیزی سیاست تهاجمی و تجاوزگری و قوم گرایانه خود را ادامه می دهد که باید از این شیوه دست برداشته احترام به حق و حقوق فلسطینیان را یاد بگیرد.

کالین با یاد آوری اینکه در حملات تابستان اسراییل به غزه بیش از دوهزار و 200 فلسطینی به قتل رسیده و 11 هزار نفر زخمی شدند، گفت: 521 نفر از کشته شدگان کودک و 283 نفر را نیز زنان تشکیل می دادند.

اردوغان در جریان سفر هفته گذشته محمود عباس رییس دولت خودگردان فلسطین به آنکارا، در واکنش به حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست ضد تروریسم پاریس گفت: برای من قابل درک نیست که نتانیاهو با چه جرات و رویی در این تظاهرات شرکت کرده است.

کد خبر 284318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha