یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاریس در حالی برای برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز به حملات مسلحانه روزهای اخیر آماده می شود که تامین امنیت شرکت کنندگان دغدغه اصلی دولت عنوان شده است.

 تدابیر امنیتی ویژه برای راهپیمایی پاریس

به گزارش ايرنا، روزنامه فرانسوی 'لو فیگارو' روز یکشنبه نوشت: 'برنار کزنوو' وزیر کشور فرانسه از اتخاذ 'تدابیر استثنایی' برای راهپیمایی امروز که قرار است صدها هزار نفر در آن شرکت کنند، خبر داد.

'کزنوو ' همچنین در پی نشستی که با حضور 'مانوئل والس' نخست وزیر، 'کریستیان توبیرا' وزیر دادگستری و 'ژان ایو لو دریان' وزیر دفاع در 'الیزه' برگزار شد، اطمینان داد که همه تدابیر لازم برای تامین امنیت تجمع روز یکشنبه اتخاذ شده است.

این گزارش افزوده است: حدود 20 نفر از مقام های کشورهای مختلف برای ابراز همبستگی با فرانسه در تجمع امروز پاریس حضور خواهند داشت و همین امر اتخاذ تدابیر ویژه و 'استثنایی' در تامین امنیت را طلب می کند.

بر پایه این گزارش، بیش از دو هزار و 200 نیروی پلیس و انتظامی در دو مسیر تعیین شده برای راهپیمایی به حال آماده باش در آمدند . همچنین 56 گروه موتورسوار اسکورت مقام های کشورهای و فرانسه را را برعهده خواهند گرفت، همچنین تک تیراندازان نیز در بام خانه هایی که در مسیر راهپیمایی قرار دارد، شدند.

روزنامه فرانسوی 'لو موند' نیز با اشاره به احتمال حضور 50 نفر از شخصیت های بین المللی در راهپیمایی امروز، اعلام کرد: 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان، 'ماریانو روخوی'، 'ماتئو رنزی'، 'دیوید کامرون' و ' ویکتور اوربان' نخست وزیران اسپانیا، ایتالیا و انگلیس و لهستان به همین منظور به پاریس سفر می کنند. همچنین قرار است 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی، 'محمود عباس' رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و 'علی عمر بونگو' رییس جمهوری گابن در راهپیمایی پاریس شرکت کنند.

این در حالی است که مسوولان بخش مبارزه با تروریسم فرانسه دیروز ( شنبه) با اشاره به گستردگی تجمع امروز نسبت به امنیت راهپیمایی ابراز نگرانی کردند.کارکنان هسته مبارزه با تروریسم در کاخ دادگستری پاریس با اشاره به فضای فعلی جامعه خواستار تعویق این راهپیمایی شده بودند.

روز چهارشنبه سه فرد مسلح از جمله دو برادر 'شریف و سعید کوآشی' به دفتر نشریه فکاهی 'شارلی ' حمله کرده و 12 نفر از جمله دو پلیس را کشته و متواری شدند. فرد سوم ساعاتی پس از حمله خود را تسلیم پلیس کرد.

صبح جمعه چاپخانه کوچکی واقع در شهرک 'دامارتن آن گوئل' درشمال شرقی پارپس که برادران کوآشی در آن پنهان و سپس اقدام به گروگانگیری کرده بودند به محاصره کامل پلیس در آمد. دو مظنون هنگام خروج از محل این چاپخانه و در حالی که بسوی نیروهای ویژه شلیک می کردند، توسط این نیروهای کشته شدند.

روز جمعه همچنین محل گروگانگیری دیگری در یک سوپر مارکت به محاصره پلیس فرانسه در آمد. در این عملیات، 'امدی کولیبالی' گرونگیر و تعدادی از گروگان ها کشته شدند. کولیبالی روز پنجشنبه در شهرک 'مون روژ' با شلیک گلوله یک پلیس زن را به قتل رسانده بود.

کد خبر 283799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha