همشهری آنلاین: خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از یک مقام قضایی پاریس از دستگیری 'دیودونه' کمدین فرانسوی به بهانه انتقاد از 'شارلی ابدو' خبر داد.

کمدین منتقد فرانسوی دستگیر شد

به گزارش ايرنا، براساس این گزارش، پلیس پاریس روز چهارشنبه 'دیودونه امبلا امبلا' را به سبب اظهار نظر منتقدانه‌اش در صفحه فیس بوک و همدردی با یکی از افراد مسلح مهاجم به روزنامه شارلی ابدو و بازار یهودیان دستگیر کرد.

در واقع وی با عذرخواهی از اینکه تروریست است در صفحه فیس بوک خود نوشته بود 'از آنجایی که شارلی کولیبالی هستم، امشب در عین حال نگران آنم که شارلی ابدو نیز هستم'.

یادآوری می شود 'شارلی کولیبالی' نام طنز آمیز 'امدی کولیبالی' منتسب به گروه تروریستی داعش و عامل حمله جمعه گذشته به فروشگاه یهودیان در پاریس است که با شرکت در یک عملیات گروگانگیری منجر به مرگ چهار تن، خود نیز در این عملیات جان باخت.

براساس این گزارش، دادستانی پاریس پرونده این کمدین را از روز دوشنبه آماده کرده بود تا اینکه بررسی دقیق این پرونده منجر به دستگیری امروز او شد.

با وجود آنکه دولت فرانسه همچون دیگر دولت‌های غربی مدعی آزادی بیان علاوه بر ابراز همدردی با کارکنان کشته شده و زنده نشریه فکاهی شارلی ابدو است،درعین حال نتوانست اظهارات طنز آمیز یک شهروند کمدین فرانسوی برتابد و لذا بلافاصله او را دستگیر و روانه زندان کرد.

براساس این گزارش،این کمدین یک بار دیگر نیز در سال 2013 در راس اخبار رسانه های جهان قرار گرفته بود، بیشتر به دلیل آنکه از'نیکولاس آنلکا'فوتبالیست فرانسوی دارای ممنوع بازی حمایت کرد بود. آنلکا در یکی از بازی های خود حرکاتی را با انگشتان دست انجام داده بود که در افکار عمومی از آن یک اقدام ضد یهودی تعبیر می شود.

دیودونه در اظهار جنجال برانگیز روز دوشنبه خود که درست یک روز پس از راهپیمایی فرانسویان و سران برخی کشورهای جهان در پاریس علیه تروریسم بیان داشت، از این راهپیمایی به عنوان فرصتی جادویی نام برد که با بیگ بنگ (انفجار بزرگ برای تولد جهان و بطور کنایه آمیز انفجار بزرگ دیگر برای نابودی آن) نیز قابل مقایسه است.

براساس این گزارش، دولت فرانسه پیش از این نیز از نمایش های این کمدین به بهانه اینکه ضد یهودی است ممانعت به عمل آورده بود.

وی امروز در پاسخ به اظهار نظر وزیر کشور فرانسه گفته بود که دولت تنها به سبب آنکه او مردم را می خنداند زندگیش را تباه کرده و می کند.

براساس این گزارش، دیدونه صبح امروز اظهار نظرهایش در صفحه فیس بوک در باره نشریه فکاهی شارلی ابدو را حذف کرد.

کد خبر 284227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha