جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شریف و سعید کواچی، دو برادر مظنون به انجام حمله تروریستی به دفتر هفته‌نامه طنز «شارلی ابدو» در پاریس در حمله پلیس فرانسه کشته شدند.

france

خبرگزاري‌ها لحظاتي پيش خبردادند نیروهای امنیتی فرانسه روز پنج‌شنبه (18 دی) در منطقه شمالی «انه» در جایی که شریف و سعید کواچی، دو برادر مظنون به انجام حمله تروریستی اخیر را كشتند.

در همين حال خبرگزاری فرانسه در خبری از پاریس گزارش داد پلیس فرانسه از کشته شدن دو مهاجم به دفتر نشریه شارلی ابدو خبر داد.

شبکه تلویزیونی المیادین نيز لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد : منابع پلیس فرانسه از کشته شدن دو متهم به حمله به مرکز نشریه شارلی ابدو در شمال پاریس خبر دادند.

منابع پلیس فرانسه از کشته شدن دو متهم به حمله به مرکز نشریه شارلی ابدو در شمال پاریس خبر دادند و پایان عملیات گروگان گیری در شرق پاریس را اعلام کردند.

به گزارش واحدمرکزی‌خبر به نقل ازخبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی فرانسه بعد از ظهر جمعه به دو برادری که روز چهارشنبه به دفتر نشریه شارلی ابدو حمله کرده و بامداد جمعه هم در یک چاپخانه در شمال شرق پاریس سنگر گرفته بودند، حمله کردند.

پیش از ساعت شانزده به وقت گرینویچ، صدای تیراندازی و انفجار شنیده و از چاپخانه ای که این دو برادر در آن سنگر گرفته بودند دود به هوا برخاست.

  • گروگانگیری و انفجارهای امروز

منابع امنیتی فرانسه ظهر امروز از گروگان گیری در شرکتی در شمال شرقی پاریس خبر دادند،همچنین دو خودرو در حومه پاریس در مقابل کارخانه خودروسازی رنو منفجر شد.

پلیس فرانسه اعلام کرده بود: عاملان گروگان گیری در شهرکی در شرق پاریس همان عاملان تیراندازی در ساختمان نشریه فکاهی شارلی ابدو هستند.

به گفته شاهدان ، این دو نفر نه تنها سلاح سبک در اختیار داشتند بلکه سلاحهایی همانند آر پی جی در اختیار دارند.

همچنین در محل گروگان گیری در دامارتن آن گوئل فرانسه یک نفر کشته شد و بیست تن دیگر زخمی شدند.

  • منابع فرانسوی روز جمعه از تیراندازی جدید در خروجی شرقی پاریس خبر دادند.

در بزرگترین عملیات جستجو فرانسه در چند دهه اخیر حدود هشتاد و هشت هزار نفر از نیروهای عملیاتی ،نظامی و نیروهای ذخیره ارتش و نیروهای لباس شخصی حضور داشتند . تدابیر امنیتی در مناطق مختلف فرانسه بگونه ای است که این کشور به کشوری به شدت پلیسی و امنیتی تبدیل شده است .

گفته می شود دو متهم این حوادث در اردوگاههای القاعده در یمن آموزش دیده اند و به سوریه و یمن تردد داشته اند .

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی فرانسه اعلام کرد دستگاه اطلاعاتی تخمین می زند که حدود پنج هزار نفر در این کشور «تمایل به خشونت» دارند و این افراد تحت نظر هستند.

  • تخلیه دو مدرسه نزدیک محل به دام افتادن دو مظنون در فرانسه

شبکه تلویزیونی الحدث از تخلیه دو مدرسه در نزدیک محلی در شمال پاریس که دو مظنون مسلح در آنجا در محاصره پلیس فرانسه هستند خبر داده بود.

همچنین روز جمعه دانش آموزان در مدارس نزدیک به محل گروگان گیری در پاریس گرفتار شدند.

  • اختلال در پروازها از فرودگاه شارل دوگل

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: گروگان گیری در شهر دامارتن آن گوئل فرانسه پروازها از فرودگاه بین المللی شارل دوگل را که نزدیک منطقه گروگان گیری قرار دارد، مختل کرد و فرودگاه شارل دوگل پاریس به حالت نیمه تعطیل درآمد.

  • اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ تدابیر ضد تروریستی جدید

درپی حمله مرگبار به دفتر یک مجله فکاهی در فرانسه رئیس کمیسیون اروپا گفت اتحادیه اروپا برای مقابله با تروریسم طرح ها و پیشنهادهای جدیدی را تهیه خواهد کرد.

«ژان کلود یونکر» در ریگا پایتخت لتونی گفت: «ما برای مبارزه با تروریسم ، برنامه جدیدی را طی چند هفته آینده ارائه خواهیم کرد.»

موگرینی رئیس نشست اینده وزیران امور خارجه اروپا هم ایجاد یک «سامانه اروپایی ثبت اسامی مسافران» (PNR) را اقدامی ضروری و فوری خواند. این سامانه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد تا اطلاعات مربوط به مسافران خطوط پروازی را گردآوری و به اشتراک بگذارند به طوری که به کمک آن بتوان شبه نظامیان احتمالی را تعقیب و شناسایی کرد. از نظر منتقدان چنین اقدامی ، نقض آزادی های مدنی محسوب می شود."

  • بان کی مون: حادثه تروریستی، جنگ ادیان نیست

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با ابراز تأسف از وقوع حمله تروریستی پاریس و کشته شدن یک پلیس مسلمان، صبر و خویشتنداری را خواستار شد.

بان کی مون به خبرنگاران گفت :«ما نام پلیس کشته شده را می دانیم وی «احمد مرابت»Ahmed Merabet یک پلیس مسلمان بود.»

وی افزود :« این حادثه بار دیگر آن چه را که همه با آن مواجه هستیم ، به یاد ما آورد. هرگز نباید به این حادثه به عنوان جنگ ادیان و جنگ برای دین و مذهب نگریست.»

بان کی مون کشتار شارلی ابدو را «هجوم به مشترکات بشریت توصیف کرد که هدف آن ایجاد وحشت و تحریک بوده است.»

دولت فرانسه حمله و اهانت به مراکز اسلامی را قویا محکوم می کند

وزیر کشور فرانسه در یک کنفرانس خبری گفت: دولت فرانسه قویا حملات و جسارت های انجام شده از شب گذشته بر ضد مراکز مسلمانان در فرانسه را محکوم می کند.

  • مسلمانان بزرگترین قربانیان تروریسم هستند

رئیس اتحادیه ائمه مساجد فرانسه درباره برخوردهای نژادپرستانه با مسلمانان در این کشور ابراز نگرانی کرد.

حسن شلغومی هر نوع تلاش برای مرتبط کردن دین اسلام با حمله به ساختمان نشریه فکاهی شارلی ابدو در پاریس را رد کرد.

  • داعش ،عاملان حمله پاریس را قهرمان توصیف کرد!

تروریستهای داعش عاملان حمله به مجله شارلی ابدو فرانسه در پاریس را «جهادی های قهرمان» توصیف کردند!

در آخرین شماره مجله شارلی ابدو ، کاریکاتوری از ابوبکر بغدادی منتشر شد که در آن خلیفه داعش مسخره شده است.

در حمله دو روز گذشته به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس 12 نفر کشته و 11 نفر زخمی شدند.

کد خبر 283586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha