همشهری آنلاین: رییس نهضت العلماء اندونزی روز چهارشنبه از اقدام نشریه 'شارلی ابدو' و چاپ نقشی از پیامبر اسلام حضرت محمّد (ص) اظهار ناامیدی کرد و مسوولان نشریه را احمق دانست.

حمله تند رییس نهضت العلماء اندونزی به مسئولان نشریه شارلی ابدو

به گزارش ایرنا، 'سلامت افندی یوسف' رییس نهضت العلماء اندونزی، گفت چاپ این نقش به این معنی است که ویراستاران شارلی ابدو هوشمند نیستند و عبرتی از حادثه اخیر که باعث قربانی شدن همکارانشان شد، نگرفته اند.

وی با تاکید بر این که حمله به دفتر این نشریه در فرانسه نیز قابل توجیه نیست، گفت که با شعار حمایت از آزادی بیان ابراز همبستگی با این نشریه نیز قابل قبول نیست. علاوه بر این تحت مفهوم آزادی بیان این نشریه بار دیگر اقدام خود را تکرار کرد.

رییس نهضت العلماء اندونزی، گفت که غرب باید یاد بگیرد به نظر شرقی ها و آنچه که آن ها باور دارند، احترام بگذارد.

وی براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) حمله کنندگان به این نشریه فرانسوی را که چندین کشته برجای گذاشت 'احمق' خواند واقدام آن ها را محکوم کرد، اما گفت مسوولان نشریه نیز که تصمیم به انتشار آخرین شماره شارلی ابدو با نقشی از پیامبر اسلام (ص) گرفتند به همان اندازه احمق بودند.

'سلامت افندی یوسف' از جهان غرب خواست رفتار خود را اصلاح کند، چون در غرب نیز مقالات متعددی منتشر شده که در آن بر اهمیت آزادی بیان با مسئولیت و اخلاق تاکید شده است.

وی گفت که با سوء استفاده از آزادی بیان نباید به مقدسات میلیاردها نفر از مردم جهان توهین شود، چون توهین به هر دینی چه مسیحیت و یا یهودیان و به هر شکلی قابل توجیه نیست.

نشریه موهن 'شارلی ابدو' بر روی جلد تازه ترین شماره خود نقشی از پیامبر اسلام حضرت محمّد (ص) چاپ کرده در حالی که اشک می ریزد و پلاکارد 'من شارلی هستم' را در دست دارد. این شماره نشریه فرانسوی علاوه بر این، چند کاریکاتور دیگر هم از نبی اکرم(ص) دارد.

به این ترتیب موج توهین به مقدسات اسلامی که پیش از این، نشریه فرانسوی نقش پررنگی در آن داشت، هم راستا با تشدید اسلام هراسی در غرب در حال اوج گرفتن است.

کد خبر 284225

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha