همشهری آنلاین: یک شبکه تلویزیونی روسی در گزارشی افشاگرانه اعلام کرد که سیا در اوکراین زندان مخفی ایجاد کرده و صدها زندانی از کشوهای مختلف را در آن نگهداری می‌کند.

 افشاگری رسانه روسی؛ سیا در اوکراین زندان مخفی ایجاد کرده است

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی REN TV روسیه روز شنبه در گزارشی افزود: زندان مخفی آمریکایی از اوایل تابستان گذشته و در منطقه ای در حومه کی یف پایتخت اوکراین دایر شده است.

این شبکه تلویزیونی روسیه خاطرنشان کرد: سیا بخشی زندانیان خود را از زندان های مخفی در رومانی و لهستان به اوکراین منتقل کرد.

'ازجمله زندانیان در زندان سیا در حومه کی یف، آلکساندر کارادزیچ فرزند رادوان کارادزیچ رهبر سابق صرب های بسنی و هرزه گووین قرار دارد که چندی پیش ربوده شد.'

در گزارش رسانه روسی با نمایش صحنه هایی از نمای بیرونی زندان های مخفی سیا در رومانی ، لهستان و لیتوانی گفته شده است: در این زندان ها زندانیان اکثرا از افغانستان منتقل و تحت انواع شکنجه قرار گرفتند.

شبکه روسی REN TV در این گزارش یادآورشد که زندان های سیا در 12 کشور اروپایی دایر شده بود و پس از افشای این مساله، آمریکا آنها را سریعا برچید.

در این گزارش آمده است: از میان کشورهای اروپایی فقط مقامهای لیتوانی به وجود زندان مخفی سیا در قلمرو کشور خود اعتراف کردند و بقیه کشورهای میزبان زندان های سیا در این مورد سکوت کردند.

در پایان گزارش خاطرنشان شد: دولت اوکراین قصد بستن زندان سیا را در حومه کی یف را ندارد و حاضر به انجام هر کاری برای جلب رضایت آمریکا است.

کد خبر 282167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha