همشهری آنلاین: کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی، سرویس امنیتی اوکراین و گردان‌های داوطلب تحت کنترل دولت کی‌ِیف را به نقض حقوق بشر از جمله شکنجه و ناپدید شدن افراد متهم کرد.

سازمان ملل نیروهای اوکراین را به شکنجه و بدرفتاری متهم کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، در گزارش کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل آمده است: اقدامات کی‌یف در شرق اوکراین به بهانه "برقراری امنیت" منجر به "بازداشت خودسرانه، شکنجه و ناپدید شدن اجباری متهمان به جدایی طلبان و تروریسم" شده است. این اقدام نقض حقوق بشر است و از سوی گردان‌های خاص داوطلب و یا سرویس امنیتی اوکراین انجام شده است.

هشتمین گزارش سازمان ملل درباره شرایط حقوق بشری اوکراین روز دوشنبه منتشر شد و در آن آمده است که حقوق مردم همواره رعایت نمی‌شود و گزارش‌هایی از بدرفتاری منتشر شده است.

این گزارش مربوط به ماه نوامبر است و در آن آمده است که دفتر دادستانی ارتش برای تحقیق در رابطه با نقض حقوق بشر اقدامی انجام نداده است.

این شکایات مربوط به غارت، بازداشت خودسرانه و بدرفتاری گردان‌های داوطلب با مردم بوده است. به عنوان مثال در گزارش سازمان ملل آمده است که فردی از سوی سرویس امنیتی اوکراین به صورت خودسرانه بازداشت شده و دو ماه ممنوع الملاقات بود. در همین حال مقام‌های اوکراینی مانع از انجام تحقیقات در رابطه با 300 مورد بمباران مناطق غیرنظامی شده‌اند.

کد خبر 281263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha