همشهری آنلاین: شورای امنیت در پایان نشست اضطراری خود نسبت به احتمال از سرگیری جنگی تمام عیار در اوکراین بشدت ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی شورای امنیت از بروز جنگی تمام عیار در اوکراین

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری یورونیوز، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در حالی پایان یافت که اعضای این شورا اعلام کردند که بشدت نگران از سرگیری جنگی کامل در اوکراین هستند.

در این نشست، نمایندگان سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE ) و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با ارائه شواهدی درباره انتقال تسلیحات و اعزام نیروهای روسی به مناطق شرقی اوکراین، اتهامات 'کی یف' به روسیه را تایید کردند.

اعضای شورای امنیت از همه امضا کنندگان توافق صلح منیسک خواستند به مفاد این توافق احترام گذاشته و از توسل به خشونت خودداری کنند.

این در حالیست که دولت کی یف روز چهارشنبه از استقرار دوباره نیروهایش در شرق اوکراین خبر داد.

دونتسک روز چهارشنبه شاهد حملات توپخانه ای شدیدی بود و درگیری ها در اطراف فرودگاه این شهر ادامه داشت.

اوکراین از ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن-اسفند 1392) عرصه اعتراضات مردمی به دلیل مخالفت با 'ویکتور یانوکوویچ' رییس جمهوری پیشین این کشور بوده است. درگیری ها در ادامه به رویارویی نظامی جدایی طلبان در شرق این کشور با نیروهای دولت کی یف منجر شده است.

درگیری ها در شرق اوکراین در حالی ادامه دارد که جدایی طلبان هوادار روسیه پنجم سپتامبر (شهریور) گذشته با توافق آتش بس موافقت کردند.

اوکراین به تازگی بار دیگر روسیه را به اعزام نیرو و تسلیحات برای کمک به جدایی طلبان شرق این کشور متهم کرد.

روسیه نیز به دولت کی یف هشدار داد که هر گونه از سرگیری اقدامات تهاجمی علیه جدایی طلبان به بروز فاجعه در اوکراین منجر خواهد شد.

آمریکا با تکرار اتهامات خود درباره تشدید اقدامات نظامی روسیه در شرق اوکراین دولت مسکو را به مجازات بیشتر تهدید کرده است.

کد خبر 277778

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha